کد خبر : 10483

آیا پلاک جلو در بازار خودروهای آمریکا حذف می‌شود؟

آیا پلاک جلو در بازار خودروهای آمریکا حذف می‌شود؟

یک وکیل اهل ایالت تگزاس آمریکا پیشنهاد داده پلاک جلو از خودروهای با قیمت بالای ۶۰ هزار دلار در ایالات متحده آمریکا حذف شود. دلیل این موضوع نیزعدم وجود جای پلاک مناسب در برخی خودروهای نسبتا گران قیمت عنوان شده است.

به گزارش خودروتک، البته دلیل این موضوع که چرا تنها باید خودروهای با قیمت بالای ۶۰ هزار دلار از چنین قانونی پیروی کنند مشخص نیست. در حالی که تعداد خودروهای با قیمت زیر ۶۰ هزار دلار و عدم بهره از جای پلاک مناسب در جلو نیز چندان کم نیست. هر چند کن کینگ، این وکیل اهل تگزاس مدعی است به دلیل بالاتر بودن تعداد این خودروها در رده قیمتی بالاتر از ۶۰ هزار دلار این قانون را باید برای این خودروها اجرایی کرد!

اما بدون تردید ممکن است  وضع چنین قوانینی موجب بروز مشکلاتی در کلاس بندی خودروها شود. ایالت تگزاس از سال ۱۹۳۴ تاکنون قوانین دوگانه‌ای درباره‌ پلاک خودروها اعمال کرده است. در این ایالت از مالکان خودروها خواسته شده پلاک‌های جلو و عقب را همواره در معرض دید قرار بدهند.

البته در سال ۲۰۱۱ این قانون اصلاح و تنها در آن به این نکته اشاره شد که عدم نمایش واضح پلاک غیرقانونی است و جریمه‌ای حدود ۲۰۰ دلاری دارد. هر چند چنانچه پیشنهاد کینگ اجرایی شود، دیگر خودروهای با قیمت بالاتر از ۶۰ هزار دلار مجبور به تبعیت از این قانون نیستند.

سواری، اسپرت یا کلاسیک؟

به طور کلی کد HB 673 که در این قانون پیشنهادی وجود دارد به خودروهای لوکس سواری اشاره می‌کند اما مشخص نیست خودروهای اسپرت لوکس و کلاسیک گران قیمت نیز مد نظر این داستان قرار دارند یا خیر؟

یکی از مشکلات داستان نیز اینجاست که اجرایی شدن این پیشنهاد سبب تعریف دو کلاس جداگانه و حتی شاید غیر اخلاقی بشود: «افرادی که مالک خودروهای گران‌تر هستند و افرادی که خودروهای ارزان‌تری دارند. این هم از عجایب قانون‌گذاری در دنیای خودروهاست!»


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها