کد خبر : 8643

پورشه ماکان S چگونه خودرویی است؟

پورشه ماکان S چگونه خودرویی است؟

اولین نکته ای که در مورد خودرو نظرتان را به خود جلب می کند هندلینگ و کیفیت سواری خودرو است، در تست های صورت گرفته پورشه ماکان به خوبی از پس جاده های باریک و مارپیچ اسپانیا بر آمد.

به گزارش خودروتک، پورشه هوشمندانه عمل می کند، در حدود یک سال پیش یک شرکت خودرو ساز ایتالیایی- آمریکایی تصمیم گرفت تا ۷۵ درصد از قدرت یک فراری ۸ سیلندر را با سیستم فرمان دهی منحصر به فرد، سیستم تعلیق عالی و یک بدنه با طراحی ظاهری فوق العاده ترکیب نماید و نتیجه ی آن آلفا رومئو مدل Stelvio Quadrifoglio یکی از جذاب ترین کراس اوور های موجود حال حاضر بازار بود.

اما با وجود تمام این ویژگی ها، Stelvio نقص هایی نیز دارد، که در این زمینه می توان به نفوذ بیش از حد صدای موتور به درون کابین، خشک بودن ماشین، پدال های ترمز این خودرو که عملکرد مناسبی ندارند و مشکلات مربوط به اطمینان به این برند هنوز هم ادامه دارد، اشاره کرد. از این رو شرکت پورشه تصمیم گرفت تا راه آلفا رومئو، یعنی سرمایه گذاری بر روی قدرت خودرو و بازدهی آن را ادامه ندهد و در عوض درمیان امکانات و قابلیت های پورشه ماکان ۲۰۱۹ تعادل بر قرار کند. از این رو این خودرو طراحی خود را با همان استایل زیبای همیشگی حفظ کرده است و از نظر کیفیت رانندگی از همیشه بهتر است.

مدلی که زمانی تنها به عنوان یک کراس اوور قدرتمند شناخته می شد، در حال حاضر هوشمند تر، راحت تر و متعادل تر از همیشه است (تمام ویژگی هایی که خریداران لاکچری پسند به دنبال آن هستند). علاوه بر اینها به لطف موتور جدید بکار رفته در این خودرو، این مدل سریع تر و قدرتمند تر از نسل قبلی است. و در نهایت می توان گفت که تمامی این قابلیت ها و ویژگی ها موجب شده اند تا طرفداران و خریداران توجه ویژه ای به این محصول نمایند.

پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
 
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹

اولین نکته ای که در مورد خودرو نظرتان را به خود جلب می کند هندلینگ و کیفیت سواری خودرو است، در تست های صورت گرفته پورشه ماکان به خوبی از پس جاده های باریک و مارپیچ اسپانیا بر آمد (مدلی هایی که تست بر روی آنها صورت گرفت هر دو Macan S Porsche مجهز به سیستم تعلیق بادی آپشنال ۲,۷۵۰ دلاری بودند). اگر بزرگ بودن بدنه ی خودرو را برای جاده های باریک اسپانیا در نظر نگیریم (این خودرو به راحتی در جاده های پهن و بزرگ آمریکا حرکت می کند). حتی کوچکترین خطایی از این خودرو سر نزد و سیستم تعلیق بادی به خوبی واکنش نشان می دهد و بدنه را کنترل می کند.

تغییرات صورت گرفته بر روی این مدل به منظور جبران نقد های وارد شده بر مدل قبلی ماکان که این شرکت را به تمرکز تنها بر روس بازدهی ماکان متهم کرده بود، است. در مدل جدید قطعات فولادی سیستم تعلیق تبدیل به آلومینیوم شده اند، جرم فنربندی نشده (در صنعت خودرو و مهندسی خودرو، به آن قسمت از وزن خودرو می گویند که روی مجموعه سیستم تعلیق قرار دارد) خودرو ۱٫۵ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. البته ممکن است این مقدار اندک به نظر رسد اما کاهش وزن فنر بندی نشده در هر صورت غنمیت است! همچنین ساختار سیستم تعلیق خودرو نیز به روز شده است و کمک فنر های هیدرلیکی بر روی آن نصب شده اند. و در کل سیستم تعلیق جدید ماکان بر روی دست انداز ها و چاله ها و همچنین جاده هایی که سطح نرمی دارند عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹

پورشه ماکانی که برای عرضه در بازار آمریکا در نظر گرفته شده است به همراه یکی از دو موتور : توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر یا توربوشارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر عرضه می شود. با توجه به مشخصات موتور ۲ لیتری، مدل Macan 2019 که مدل پایه محسوب می شود از قدرت کمتری نسبت به مدل S بر خوردار است، این مدل تنها دارای ۲۴۸ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. در بسته ی آپشنال Sport Chrono خودرو، این مدل ۲ لیتری در ۶٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن ۲۲۸ کیلومتر بر ساعت است. که با سرعت مدل پایه نسل قبل برابر است.

در حالی که مدل ۳ لیتری قدرت بیشتری دارد، اما به نظر می رسد که مدل ۲ لیتری بیشترین توان خود را در اختیار شما می گذارد. در عین حال در مدل Macan S اینطور به نظر می رسد که خودرو همیشه توان بیشتری دارد تا در اختیار راننده قرار دهد (مدل های Macan GTS و Macan Turbo نیز احتمالا به موتور توربور شارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر Macan S مجهز خواهند شد).

پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹

گشتاور خودرو در مدل ۲ لیتری عالی است، همچنین صدای اگزوز خودرو در مدل پایه اسپرت و خشن است. موتور ۲ لیتری قدرتمند عمل می کند و تجربه ی رانندگی جالبی را در مدل پایه ارائه می دهد، خصوصا که بر روی این مدل سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک پورشه ( که یکی از بهترین گیربکس های تولیدی توسط این شرکت است) قرار گرفته است و در کنار موتور ۲ لیتری، Macan را به مدلی قدرتمند و سریع تبدیل کرده است.

اما در کل مدل Macan S در آمریکا محبوب تر است و عملکرد بهتری دارد. این مدل به موتور ۳ لیتری ۶ سیلندری که بر روی مدل های پانامرا و کاین قرار دارد مجهز شده است. مدل S دارای ۳۴۸ اسب بخار نیرو و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور است. مدل Macan S یک دهم ثانیه سریع تر از مدل فعلی، در عرض ۴٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. البته اگر بسته ی آپشنال Sport Chrono را انتخاب نکنید این عمل در ۵٫۱ ثانیه انجام می شود. نهایت سرعت این خودرو ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت است.

پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹
پورشه ماکان S مدل ۲۰۱۹

علی رقم استفاده از توربورشارژر تویین اسکرول (برای افزایش سرعت پاسخگویی) هنوز هم مقداری لگ در توربو خودرو وجود دارد. این مشکل در حالت شروع حرکت خودرو و همچنین در حین حرکت مشاهده می شود. اما در سرعت بالا توربو عملکرد بهتری دارد که این موجب می شود مدل S سریع تر و قدرتمند تر به نظر رسد.

اگر تنظیمات اگزوز خودرو را تغییر دهید، صدای موتور در نسخه های ۳ لیتری بهتر است. همچنین صدای توربو بیشتر صدای ورودی به کابین را بلوکه می کند.

مانند مدل پایه ی ماکان، مدل S نیز از یک گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک بهره می برد. سیستم کامپیوتری خودرو در حالت Normal Mode به خوبی عمل می کند اما عملکرد گیربکس در حالت Sport و Sport Plus که تعویض دنده توسط شیفتر های پشت فرمان بوسیله ی راننده انجام می شود، در بهترین حالت خود است.

اگر تمام نقد و بررسی این خودرو را به کیفیت و بازدهی تجربه ی رانندگی آن معطوف نماییم، ممکن است تعدادی از ارتقا های صورت رفته و ویژگی های عالی این مدل را از قلم بیندازیم بنابراین به سراغ کابین خودرو می رویم. مانند مدل کاین، این خودرو به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با صفحه نمایش ۱۰٫۹ اینچی مجهز شده است که ۳٫۷ اینچ از نمایشگر مدل قبلی بزرگ تر است. ماکان همچنان از دکمه های سنتی برای کنترل صفحه نمایش استفاده کرده است و حتی می توان گفت که تعداد آنها نیز کمی زیاد است، اما با این وجود کار با این نمایشگر بسیار آسان است و همچنین به دستورات، بسیار سریع واکنش می دهد.

به علت بزرگ بودن نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی دریچه های ورودی هوا به پایین این نمایشگر انتقال یافته اند. همچنین این تغییر موجب شده است که ظاهر کابین یکپارچه تر گردد و مشاهده همزمان سرعت سنج خودرو و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی آسان تر گردد و تنها چیزی که این دو نمایشگر را از هم جدا می کند تریم آلومینیومی و تزئینات داشبورد است.

نکته ی دیگر در رابطه با کابین خودر فرمان آن است که از فرمان پورشه ی ۹۱۱ GT الهام گرفته است. این فرمان دارای ابعادی بزرگ و ظاهری اسپورت است همچنین جنس دور فرمان از Alcantara جیر است. و با وجود اینکه طراحی آن متعلق به یک خودروی کراس اوور نیست اما ظاهری جذاب به کابین خودرو بخشیده است.

این مدل فرمان قطعا متعلق به یک کراس اور نیست، اما ما از دیدن آن در کابین ماکان S خیلی شگفت زده شدیم.

در آخر آپشن های کاربردی و ارزشمند این خودرو که اضافه کردن آنها به خودرو را باید در نظر گیرید شامل : بسته ی آپشنال Sport Chrono، سیستم تعلیق بادی و فرمان GT می شود. قیمت برای مدل پایه Macan از ۴۹,۹۰۰ دلار شروع می شود. اما اگر شما مدل Macan S را انتخاب نمایید حداقل باید ۵۸,۶۰۰ دلار پرداخت نمایید. و اگر رنگ گچی این خودرو را بخواهید باید حتی مبلغ بیشتری را خرج نمایید. بر اساس حدس و گمان و بررسی های انجام شده مدل Macan S دارای ۳۳,۰۰۰ دلار آپشن جانبی است. و این در حالی است که پرداخت ۹۱,۰۰۰ دلار برای یک خودرو کراس اوور مبلغ کمی نیست. اما می توان گفت که اگر کمی در امکانات این خودرو صرفه جویی شود، تمامی مشتریان این خودرو می توانند آن را خریداری نمایند.

 
مشخصات پورشه ماکان اس 2019 Porsche Macan S
موتور توربوشارژ 3 لیتری 6 سیلندر
توان خروجی 348 اسب بخار/ 480 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک
نوع دیفرانسیل تمام چرخ متحرک
0 تا 100 4.9 ثانیه
نهایت سرعت 252 کیلومتر بر ساعت
میزان مصرف سوخت اعلام نشده
وزن 1923 کیلوگرم
تعداد سرنشین 5 نفر
ظرفیت صندوق عقب 501 لیتر
قیمت پایه 49900 دلار
زمان فروش تابستان 2019

پورشه ماکان ۲۰۱۹ خودرویی راحت و با کیفیت است و به عنوان جمع بندی می توان گفت که پورشه در مدل جدید علاوه بر بروز رسانی سیستم تعلیق، تکنولوژی های بسیاری را نیز به آن اضافه کرده است. و اگر فضای کم مدل قبلی ماکان برای استفاده ی خانواده ها مسئله ساز بود، با مشاهده ی فضای سرنشین مدل ۲۰۱۹ قطعا انتظارات بر آورده خواهد شد.


منبع: کاریرا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها