کد خبر : 82850

چری آریزو 8 | مهمان جدید بازار خودرو ایران

چری آریزو 8 | مهمان جدید بازار خودرو ایران

با رسیدن سطح کیفیت محصولات چری به حد جهانی، این شرکت تصمیم به طبقه‌بندی آن‌ها گرفت. سری آریزو، طبقه سدان این شرکت است و آریزو ۸ محصول جدید این سری شناخته می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، سال گذشته سدان آریزو ۸ با کلی تبلیغات رونمایی شد و شرکت چری خود را مدعی رقابت در عرصه جهانی دانست. چراکه بر اساس اعلام این شرکت، این محصول لوکس‌ترین محصول خودروسازی بزرگ چینی محسوب می‌شود.

با توجه به‌ اینکه نسخه‌های قبلی این خودرو، طی سال‌های گذشته توسط مدیران خودرو در بازار کشور عرضه شده و همچنین وجود رقیب برای آن (KMC J7)، از همان ابتدای معرفی آریزو 8 انتظار ورود آن به بازار خودروی داخل کشور را داشتیم.

طبق اخبار منتشرشده، مدیران خودرو قرار است این محصول را به‌عنوان سدان پرچمدار خود در بازار کشور معرفی کند.

 

مشخصات فنی

این خودرو در نسخه پایه با پیشرانه 1.6 لیتری TGDI عرضه می‌شود که می‌تواند حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به یک گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی مجهز بوده که نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل نماید.

اما طبق اخبار منتشر شده در برخی منابع خبری، شرکت مدیران خودرو قصد دارد آریزو ۸ را با پیشرانه تیگو ۸ پرومکس در بازار عرضه کند که در این صورت با سدانی بی‌رقیب در بازار فعلی ایران روبه‌رو خواهیم بود.

این پیشرانه 2 لیتری TGDI می‌تواند حداکثر 254 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر (WDCT) قدرت تولیدی را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

یکی از عجایب این خودرو زمانی مشخص می‌شود که درب موتور را بالا دهیم. این قسمت فاقد جک جهت نگه داشتن کاپوت بوده که واقعا جای تعجب دارد. جک نگهدارنده درب موتور جزو ساده‌ترین چیزاهایی است که امروزه حتی در اکثر خودروهای ایرانی دیده می‌شود.

طراحی ظاهری

زمانی که در نمای ظاهری آریزو ۸ دقت کنیم، می‌توان فهمید که شرکت چری این محصول را با هدف رقابت با سدان‌های بازار جهانی همچون سراتو، سوناتا، کمری و… تولید کرده است.

در نمای جلوی این سدان چینی با یک جلوپنجره نسبتا بزرگی رو‌به‌رو می‌شویم که یک نوار کرومی رنگ در قسمت بالای آن کار شده است. این نوار در کل قسمت جلویی کشیده شده و چراغ‌ها را به دو قسمت تقسیم می‌کند. دور تا دور چراغ‌ها دی‌لایت کار شده اما قسمت بالایی علاوه‌بر دی‌لایت، چراغ راهنما نیز به‌چشم می‌خورد.

جلوی آریزو 8

مطالعه بیشتر:

معرفی ونوسیا D60 پلاس/ رقیب جدی برای سدان‌های چینی بازار

نمای جانبی نسبت به دیگر بخش‌ها از طراحی ساده‌تری بهره می‌برد. یک خط کشیده از بالای چراغ‌های عقب تا نزدیکی چراغ جلو کشیده شده که به همراه نوار کرومی دور پنجره و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، طراحی نمای جانبی را به‌روز نگه می‌دارد.

جانبی آریزو 8

وقتی که به‌سمت پشتی خودرو می‌رویم، چراغ‌های یکپارچه عقب سعی می‌کند طرح دو قسمتی چراغ‌های جلو را حفظ کند. چراغ شب طراحی شده در پایین سپر، شباهت بسیاری به رقیب خود یعنی KMC J7 دارد. چهار اگزوز که به‌صورت دولول در هر دوطرف سپر کار شده، خبر از قدرت بالای پیشرانه می‌دهد.

پشتی آریزو 8

طراحی داخلی

با ورود به‌داخل کابین آریزو ۸، با طرح داشبورد و کنسولی روبه‌رو می‌شویم که امروزه تقریبا در اکثر خودروهای چینی، خصوصا محصولات چری به‌چشم می‌خورد.

یک نمایشگر یکپارچه برای پشت‌آمپر و مالتی مدیا روی داشبورد کار شده که از دونمایشگر ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. بنابراین یک نمایشگر عریض ۲۴.۶ اینچی روی داشبورد کشیده شده که اندازه بسیار خوبی دارد.

کلیدهای مربوط به تنظیمات کابین، به‌صورت پیانویی و لمسی طراحی شده که اتفاق نسبتا جدیدی در طراحی کلیدها به‌شمار می‌آید.

اما شاید بتوان گفت که زیبا‌ترین بخش کابین مربوط به طرح رودری‌ها است. چرا که تنظیمات صندلی‌ها از زیر صندلی به قسمت رودری منتقل شده که هم طراحی بسیار زیبایی دارد و هم استفاده را برای راننده راحت‌تر از گذشته می‌کند. همچنین دستگیره درب طرح بسیار متفاوتی دارد که شاید در نگاه اول عجیب به‌نظر برسد.

آپشن‌ها و امکانات

به‌دلیل ادعای بالای آریزو ۸، انتظار بالایی از این خودرو در قسمت آپشن‌ها و امکانات رفاهی وجود دارد.

این سدان چینی دارای آپشن‌هایی همچون ۶ کیسه‌هوای نقطه‌ای، ترمزپارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت‌های رانندگی، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، فرمان برقی حساس به‌سرعت، سنسور نور و باران، سقف پاناروما، لیور دنده الکترونیکی و ورود و استارت بدون کلید است.

اما از امکاناتی که می‌تواند آریزو ۸ را از سایر سدان‌‎های چینی بازار جدا سازد، می‌توان به کروزکنترل کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار تصادف از جلو، وایرلس شارژ، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، شیفتر دنده پست فرمان، نورپردازی داخل کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، ۸ عدد اسپیکر سونی اشاره کرد.

بنابراین تیگو ۸ از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار بوده اما وجود امکاناتی نظیر ماساژور صندلی‌های جلو و گرم‌کن و سردکن صندلی‌های عقب در آن خالی است.

قیمت آریزو ۸ مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو اعلام کرده که طی چند ماه آینده، آریزو ۸ را در بازار داخل کشور عرضه کند. اما فعلا خبری از قیمت آن نیست. طبق پیش‌بینی‌ها و قیمت رقبای این خودرو در بازار، احتمالا قیمت کارخانه آن در حدود ۲ میلیارد و قیمت بازار آن، بالای دو میلیارد تومان معامله خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها