کد خبر : 74820

مقایسه ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA

مقایسه ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA

شاسی بلندها، بخصوص شاسی بلندهای کامپکت نظیر مرسدس بنز GLA و بی ام و X1 یکی از پرطرفدارترین کلاس‌ها در صنعت خودروسازی بشمار می‌روند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کلاس GLA تنها دو به‌روزرسانی برای سال ۲۰۲۲ دریافت می‌کند: رادیو ماهواره‌ای SiriusXM و یک پریز برق ۱۱۵ ولت اکنون در بسته اختیاری Premium گنجانده شده‌اند.

در غیر این صورت، کوچکترین کراس اوور مرسدس بدون تغییر باقی می‌ماند.

بی ام و X1 در مقابل 2022 مرسدس بنز GLA کلاس + فیلم

 

 مرسدس پکیج آفرود را به صورت استاندارد ارائه می دهد که حالت رانندگی آفرودی را فراهم می‌کند که پاسخ دریچه گاز و تحویل نیرو را کاهش می‌دهد. از نظر بسیاری از علاقمندان، وجود پکیج Premium یک الزام است، زیرا صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۳ اینچی بزرگتر و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۳ اینچی را اضافه می‌کند که در یک پنل پیوسته ترکیب شده و ظاهری پیشرفته به کابین GLA می‌بخشد.

بی ام و X1 در مقابل 2022 مرسدس بنز GLA کلاس + فیلم

 

کلاس GLA ۲۰۲۲ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که جلو یا هر چهار چرخ را به حرکت در می‌آورد و ۲۲۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جفت می‌شود. در مسیر آزمایشی  یک GLA۲۵۰، ۴Matic چهار چرخ متحرک تنها ۶.۳ ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رسید.

سیستم تعلیق این خودرو اکنون بسیار سازگارتر از نسل قبل است؛ یکی از شکایات اصلی در مورد نسل قبلی کلاس GLA، فضای داخلی تنگ آن بود که مرسدس در نسل جدید آن را اصلاح کرده است. سرنشینان صندلی عقب تقریباً پنج اینچ فضای اضافی برای پا دارند و همچنین فضای بیشتری برای شانه‌ها و آرنج‌ها دارند که این موضوع به کلاس GLA کمک می‌کند تا به طور مستقیم با رقبای دیگر مانند آئودی Q۳، بی ام و X۱ و ولوو XC۴۰ رقابت کند.

بی ام و X1 در مقابل 2022 مرسدس بنز GLA کلاس + فیلم

 

متریال داخلی مجلل به نظر می‌رسند و چیدمان کنترل‌ها و دریچه‌های تهویه مطبوع مشابه چیزی است که در کلاس GLB و A دیده شده است که شامل شیفتر ستونی، کنترل کننده اطلاعات سرگرمی نصب شده در کنسول وسط و دریچه‌های دایره‌ای در امتداد می شود.

ظرفیت داشبورد در مقایسه با مدل قدیمی افزایش یافته است و صندلی‌های عقب صاف می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز به صورت استاندارد در سراسر محدوده کلاس GLA موجود است.

مدل‌های پایه دارای دو نمایشگر ۷.۰ اینچی هستند، یکی برای نمایشگر راننده و دیگری برای استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی؛ دو نمایشگر ۱۰.۳ اینچی اختیاری نیز در دسترس است.

سیستم را می‌توان از طریق صفحه لمسی، با استفاده از دستورات صوتی یا با استفاده از کنترلر صفحه لمسی در کنسول مرکزی دستکاری کرد. Apple CarPlay و Android Auto استاندارد هستند. ناوبری، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، نمایشگر هدآپ و سیستم صوتی درجه یک Burmester همگی اختیاری هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها