کد خبر : 62311

مقایسه هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس

مقایسه هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس

مشخصات فنی خودرو تویوتا یاریس هاچ‌بک و هیوندای اکسنت در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا یاریس هاچ‌بک با هیوندای اکسنت است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی تویوتا یاریس هاچ‌بک:

تویوتا یاریس هاچ‌بک، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۲۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۲ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به آنتن (مخفی در شیشه عقب)، سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، آیینه‌های بغل برقی، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، صندلی عقب تاشو با جای دست، آیینه‌های بغل و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ به صورت دستی، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید، کنترل سیستم صوتی و تلفن از روی فرمان اشاره کرد. 

معرفی هیوندای اکسنت:

هیوندای اکسنت، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۲۲ اسب بخار در ۶۰۰۰

و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ‌های ۱۴ و یا ۱۶ اینچی، تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی، سانروف (سفارشی)، سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی (خودکار به صورت سفارشی)، دکمه استارت موتور، سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی، سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی (HAC) و  کروز کنترل (سفارشی) اشاره کرد.

خودرو
تویوتا یاریس هاچ‌بک هیوندای اکسنت
کشور سازنده
ژاپن کره جنوبی
سال (طراحی)
2012 2012
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1298سی سی 1591سی سی
حداکثر قدرت
84 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 122 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
121 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه 155 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده خودکار 4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
14 ثانیه 11.4 ثانیه
حداکثر سرعت
165 کیلومتر در ساعت 184 کیلومتر در ساعت
وزن
1010 کیلوگرم 1060 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3900 طول - 1695 عرض - 1520 ارتفاع 4370 طول - 1700 عرض - 1457 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2510 میلیمتر 2565 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.5 لیتر در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
42 لیتر 43 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS - BA - EBD ABS - EBA - EBD - VSC - TCS
کیسه هوا
کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای پرده‌ای - کیسه هوای جانبی - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
قابلیت پخش CD و MP3 - بلوتوث - ورودی‌های USB و AUX - 6 اسپیکر سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3، USB و AUX به همراه 4 بلندگو و 2 توئیتر - بلوتوث - دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها