کد خبر : 3909

از نسل جدید مزدا 3 چه می دانیم؟

از نسل جدید مزدا 3 چه می دانیم؟

پس از مدت‌ها شرکت مزدا قصد دارد از نسل جدید خودروی مزدا 3 رونمایی کند. این برند ژاپنی به تازگی تایید کرده این خودرو را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

به گزارش خودروتک، نسل کنونی مزدا 3 از سال 2013 در بازار حضور داشته است، بنابراین بسیاری از افراد علاقه‌مند به صنعت خودرو منتظر معرفی نسل جدید آن هستند. مزدا به تازگی عنوان کرده از نسل جدید خودروی مزدا 3 در ماه جاری میلادی رونمایی می‌کند. نسل چهارم این خودرو در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2018 در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این نمایشگاه از تاریخ 28 نوامبر شروع به‌کار می‌کند.

مزدا به این موضوع اشاره کرده که نسل جدید خودروی مزدا 3 دوران جدیدی را در صنعت خودرو ایجاد می‌کند. مزدا در این خودرو موتور انقلابی خود را برای اولین بار مورد استفاده قرار می‌دهد. موتور جدید مزدا با نام SkyActiv-X از روش جدیدی برای احتراق استفاده می‌کند. در این موتور شاهد تراکم ترکیب سوخت و هوا برای ایجاد اشتعال هستیم. این موتور در مقایسه با گذشته مصرف سوخت کمتری دارد. انتظار می‌رود این موتور 2 لیتری قادر به تولید قدرتی در محدوده 190 اسب بخار باشد و گشتاوری در حدود 230 نیوتون متر تولید کند.

مزدا تیزری را از این خودرو منتشر کرده که تا حدودی طراحی آن را به نمایش می‌گذارد. این خودرو در دو نمونه سدان و هاچ‌بک روانه بازار می‌شود. بر اساس اعلام مزدا، مدل 2019 خودروی مزدا 3 از زبان طراحی Kodo بهره می‌برد که البته در مقایسه با گذشته پخته‌تر شده است. بر اساس تیزر منتشر شده، مدل هاچ‌بک این خودرو دارای طراحی شبیه به خودروی مفهومی Kai است. فروش نمونه سدان و هاچ‌بک نسل جدید مزدا 3 از نیمه اول سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها