کد خبر : 7307

دنا پلاس توربو 31 میلیون تومان گران شد + جدول

جدیدترین قیمت دنا پلاس توربو توسط گروه خودروسازی ایران خودرو ویژه دی ماه 97 اعلام گردید. براساس اطلاعات بدست آمده، قیمت دنا پلاس توربو از تاریخ 13 دی ماه 97 به شرح جدول ذیل تغییر کرده است.

به گزارش خودروتک، بر این اساس به نظر می رسد که ایران خودرو اینبار قیمت محصول خود را نه در انطباق با قیمت های حاشیه بازار، بلکه با توجه به قیمت تمام شده افزایش داده است. چرا که قیمت دنا پلاس توربو در بازار آزاد هم اکنون بیش از 100 میلیون تومان است و به نظر می رسد که قیمت 89 میلیونی بیش از ده درصد با قیمت حاشیه بازار فاصله دارد.

البته این احتمال وجود دارد که پس از باز شدن شرایط فروش دنا پلاس توربو با قیمت جدید، شاهد کاهش قیمت این خودرو در حاشیه بازار باشیم، اما واقعی شدن این فرضیه ارتباط مستقیمی به تیراژ عرضه این خودرو دارد و با توجه به شرایط صنعت خودرو کشور به نظر می رسد که نمی توان چندان به عرضه پر فروش، محصولات ارز بری نظیر دنا توربو امیدوار بود.

جدیدترین قیمت دنا پلاس توربو:

قیمت دنا پلاس توربو

 

 

دنا پلاس توربوشارژر از همان پلت فرمی استفاده می کند که سمند از آن بهره می برد. به طور کلی به 4 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی، سان روف، چراغ روشن کننده پا درب های جلو Foot lamp، دوربین دید عقب، جا عینکی، طرح جدید سیستم مالتی مدیا مجهز به GPS و بلوتوث، فرمان با کلید های کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی و بلوتوث و موبایل،  ترمز دیسکی در جلو و عقب مجهز به ABS و EBD، سنسور عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی مرکزی، آینه های جانبی برقی تاشو و مواردی از این دست از جمله امکانات این خودرو محسوب می شوند.

موتور EF7 TC که پیش از این اولین بار در سورن توربو استفاده شده بود به دنا پلاس راه پیدا کرده است. این موتور با حجم دقیق 1650 cc توانایی تولید حداکثر قدرت 150 اسب بخار در دور 5500 rpm و حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر در بازه 2200 تا 4800 rpm را دارا است. جعبه دنده 5 سرعته دستی معمولی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلویی را در دنا پلاس توربوشارژر دارد.

کورس و قطر کلی پیستون در موتور دنا پلاس توربوشارژر هم بدون تغییر مانده است و همچنان سیستم پاشش سوخت به صورت چند نقطه ای است و از VVT مجهز به شیر کور کن استفاده شده است. مصرف سوخت این خودرو نیز در مصارف خارج شهری 5.7 لیتر و در داخل شهر 7.94 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا 100 دنا پلاس توربوشارژر در حدود 10 ثانیه اعلام شده است، اما واقعیت این است که برای ثبت چنین رقمی باید فشار زیادی به گیربکس و کلاچ خودرو وارد کرده و با تیکاف بسیار شدید حرکت خود را آغاز کنید که مسلما در صورت تکرار آسیب شدیدی را به خودرو وارد خواهد کرد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها