کد خبر : 83054

خبر خوب برای راننده‌ها؛ پرداخت جریمه قسطی شد + جزییات

خبر خوب برای راننده‌ها؛ پرداخت جریمه قسطی شد + جزییات

رییس پلیس راهور پایتخت از امکان تقسیط خلافی خودروهای توقیفی تا یک‌سال خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت از امکان سهل‌تر ترخیص خودروهای رسوبی به مناسب هفته انتظامی و همچنین از امکان تقسیط جرائم راهنمایی و رانندگی تا یکسال خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: با توجه به آغاز هفته انتظامی که از روز ۱۳ مهرماه آغاز شده است دستورالعملی از سوی پلیس راهور فراجا در خصوص ترخیص خودروهای رسوبی اعلام گردیده است.

وی افزود: در این دستورالعمل امکانی برای ترخیص خودروهای رسوبی از تاریخ ۱۵ مهرماه تا ۲۷ مهرماه ادامه خواهد داشت؛ در این طرح ستاد ترخیص هر روز تا ساعت ۱۸ به غیر از روزهای تعطیل فعالیت خواهد داشت و مالکانی که قبض خود را به هر دلیلی گم کرده‌اند می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و در خصوص ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

وی گفت: ممکن است برخی از موتورسواران و رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی باشند و در این حالت با اخذ تعهدی مبنی بر گرفتن گواهینامه، خودرو تحویل فردی می‌شود که گواهینامه داشته و از سوی مالک معرفی شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه محاسبه و هزینه توقفگاه هم بر اساس نرخ تعیین شده هیات وزیران در سال ۱۳۹۴ است یعنی در خصوص خودروهای رسوبی تا پایان سال ۱۳۹۹ و در خصوص موتورسواران تا پایان سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

سرهنگ موسوی پور گفت: در خصوص گواهینامه آسان نیز موتورسیکلت سوارانی که موتورسیکلت آنان در پارکینگ متوقف است اولویت به آنها داده شده است که بتوانند در این طرح شرکت کرده تا گواهینامه موتورسیکلت را اخذ و موتورسیکلت  خود را ترخیص کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در بحث خودروهایی که خلافی دارند برابر دستورالعمل‌های ابلاغی که اعلام شده است این فرصت فراهم شده است که ۵۰ درصد از جرائم رانندگی توسط مالک پرداخت و مابقی مبالغ جریمه تا یکسال تقسیط شده و خودرو برابر مقررات ترخیص شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها