کد خبر : 80459

آخرین جزئیات از واگذاری سهام سایپا و ایران خودر

آخرین جزئیات از واگذاری سهام سایپا و ایران خودر

سخنگوی وزارت صمت، از آخرین جزئیات واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو خبر داد.

امید قالیباف گفت:مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رییس‌جمهور بود در حال پیگیری است. در حال حاضر پله اول آن ارزش گذاری بوده به طوری که تجدید ارزیابی این دو شرکت انجام شده است. در مورد سایپا هم رقم کدال ۶۷ همت ارزش شرکت سایپا بوده که ۴۰ درصد واگذار می‌شود. 

به گفته سخنگوی وزارت صمت، ایران خودرو هنوز  روی کدال نمایش داده نشده است به طور کلی  افرادی که احراز صلاحیت فنی  و مالی می‌شوند بعد از آن در مناقصه شرکت و شخص دارای صلاحیت هام را خریداری می‌کند. تمام سازو کار این واگذاری از طریق بورس انجام خواهد شد.

چند سالی است که بحث خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی مطرح است. بحث خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا و واگذاری سهام دولت در این دو خودروساز بزرگ کشور موضوعی نسبتاً قدیمی بوده و در دولت قبل نیز شاهد تلاش‌هایی برای تحقق این موضوع بودیم.

ششم فروردین ماه سال جاری بود که رضا فاطمی امین، وزیر صمت، از واگذاری بلوک ۴۰ درصدی و ۲۵ درصدی سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی، به منظور کاهش نفوذ دولت خبر داد. چالش‌ها و ابهامات زیادی از جمله نحوه‌ی ارزش گذاری این دو شرکت، تعیین تکلیف شرکت‌های تودلی آن‌ها و بسیاری ابهامات دیگر مسیر واگذاری این دو شرکت را ناهموار کرده است.

منبع: نبض بورس

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها