کد خبر : 78245

تولید این خودرو نفس های آخر را می کشد

تولید این خودرو نفس های آخر را می کشد

در بین محصولات این شرکت، گروه X200 شامل تیبا، کوئیک و ساینا بیشترین سهم از تولید بهار را داشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، سایپایی‌ها تا پایان خرداد نزدیک به 60هزار دستگاه از این سه محصول را به تولید رسانده‌اند. در مقایسه با بهار سال گذشته، تولید گروه X200 سایپا بیش از 16درصد کاهش را نشان می‌دهد. دیگر محصول سایپا به نام شاهین اما همچنان تولیدی پایین دارد. بنابر آمار  بورس، در بهار امسال شاهین تنها شش‌هزار و 201 دستگاه تولید داشته که البته در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته 60درصد رشد را نشان می‌دهد. در آمار تولیدی سایپا همچنان خبری از امثال چانگان و آریو نیست، اما این شرکت توانسته در بهار 9هزار دستگاه وانت پراید را به تولید برساند.

سری هم به پارس‌خودرو زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا بزنیم، شرکتی که به عکس سایپایی‌ها رشد تولید را در بهار امسال به ثبت رسانده است. بیشترین تعداد تولید در پارس‌خودرو به گروه Q200 مربوط می‌شود. در بهار امسال 14هزار و 358 دستگاه از این گروه در پارس‌خودرو به تولید رسیده که در مقایسه با بهار سال گذشته کاهش بیش از 16درصدی را نشان می‌دهد. در لیست محصولات پارس‌خودرو، نام سه مدل کوئیک شامل اس، دنده‌ای و اتومات پلاس آمده است. در این بین، تیراژ کوئیک مدل اس  194 دستگاه بوده، خودرویی که بهار پارسال تولید نمی‌شد.

کوئیک معمولی دنده‌ای هم 11هزار و 957 دستگاه در بهار امسال تیراژ داشته که در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته 170درصد رشد را نشان می‌دهد. سومین خودروساز بزرگ ایران اما در سه ماه نخست امسال 427 دستگاه کوئیک اتومات پلاس را به تولید رسانده است، خودرویی که در بهار سال گذشته هنوز مهمان پارس‌خودرو نشده بود. در نهایت اما تیراژ ساینای پارس‌خودرو در بهار امسال تنها 301 دستگاه بوده که در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته از افت تقریبا 90درصدی حکایت می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها