کد خبر : 77134

همه چیز درباره عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس | قیمت و شرایط خرید

همه چیز درباره عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس | قیمت و شرایط خرید

بنابر اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، ۴٣٠ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در تالار حراج باز بورس کالا عرضه می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین؛ ثبت سفارش عرضه جدید دو خودرو فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم، از امروز (۱۱ خردادماه) آغاز شده و تا ساعت ٨:٣٠ صبح روز چهارشنبه (۱۸ خردادماه) ادامه دارد.

پیش از این نیز، گروه بهمن، خودرو وانت کارا را در بورس کالای ایران عرضه کرده بود. البته باید به این موضوع توجه کرد که نتیجه فروش خودرو از طریق سازوکار بورس کالای ایران می‌تواند روند آتی تولید و عرضه خودرو در کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه خرید چگونه است؟

برای خرید این محصولات در بورس کالای ایران، مشتریان بایستی کد بورس کالای خود را از طریق سامانه سجام دریافت کنند. بنابراین تمامی مشتریانی که فاقد کد بورس کالا هستند، می‌توانند به صورت آنلاین نسبت به عضویت و ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنند.

برای انجام معامله، مشتریان باید دارای حساب وکالتی متعلق به خود باشند که خدمت حساب وکالتی از طریق اکثر بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود.

چند دستگاه خودرو عرضه خواهد شد؟

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، ۴۳۰ دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی در تالار حراج باز عرضه می‌شود که بنابر جزییات، عرضه برای ۱۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره، ۱۵۰ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره و ۱۳۰ دستگاه دیگنتی خواهد بود.

لازم به ذکر است که هر کد بورسی تنها امکان ثبت سفارش بر یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد.

جزییات ثبت سفارش

لازم به ذکر است که پیش دریافت برای خرید خودرو در بورس کالا، فعلا ۳۰درصد از طریق همان حساب وکالتی تعیین شده است. همچنین معاملات عرضه خودرو در بورس کالای ایران در تالار حراج باز صورت می‌گیرد و هر کدملی تنها می‌تواند یک ثبت سفارش ایجاد کند.

زمان ثبت سفارش محصول خودرو نیز، از یک روز پس از تایید عرضه تا ساعت ۸:۳۰ روز معامله امکان‌پذیر است. 

قیمت محصولات

قیمت پایه فیدلیتی ۷ نفره، ۸۰۳ میلیون و ۵۰۰هزار تومان و فیدلیتی ۵ نفره، ۷۸۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و بهمن موتور، دیگنیتی را با قیمت ۸۴۳ میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان روی تابلوی معاملاتی خواهد برد.

همچنین به قیمت‌های پایه، ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، هزینه‌های مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث اضافه می‌شود.

نحوه معاملات در تالار حراج باز

در این مدل، حراج تا آنجا ادامه می‌یابد که خریدار دیگری بالاتر از قیمت سایر خریداران اقدام به ثبت نرخ نکند و حراج پس از مدت زمانی که گذشت، خاتمه یافته تلقی شده و معامله به اتمام میرسد.

حراج باز به دو شیوه چند محموله‌ای و تک محموله‌ای در بورس کالای ایران انجام می‌شود که در شیوه تک محموله‌ای، خریداران با واردشدن تمام حجم عرضه با هم رقابت می‌کنند و در شیوه چند محموله با توجه به میزان حداقل و حداکثر خرید مشخص شده در شرح عرضه می‌توانند برای رقابت و خرید محصول اقدام نمایند.

برای شرکت در حراج و خرید خودرو، مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند که به هر دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی این امکان فراهم شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها