کد خبر : 72800

قیمت خودرو در بازار یک دست کاهشی

قیمت خودرو در بازار یک دست کاهشی

در دو روزی که از این هفته پشت سر گذاشته ایم بازار خودرو یک دست قرمزپوش بوده است. یعنی روند قیمت ها نزولی دنبال می شود. از پنجشنبه گذشته سیگنال های کاهش قیمت به بازار خودرو رسید و قیمت برخی خودروها کاهشی شد. اما ظرف دیروز و امروز تمامی خودروها کاهش قیمت داشته اند. در این میان معدود خودروهایی مانند تارا اتومات هم که کاهش قیمت نداشتند قیمت ثابت آنها نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

به گزارش خودروتک، مهمترین علت کاهش قیمت خودرو در دو روز اخیر را باید در نزولی شدن قیمت دلار جستجو کرد که خود تحت تاثیر اخبار مثبت پیرامون مذاکرات احیای برجام شکل گرفته است.

قیمت خودرو اگر چه این هفته کاهشی دنبال می شود اما هنوز وارد فاز ریزش قیمت ها نشده ایم و بازار خودرو نسبت به اخبار موثر بر کاهش قیمت خودرو با احتیاط عمل می کند. به عنوان مثال قیمت سمند LX نسبت به پنجشنبه گذشته 2 میلیون تومان و قیمت پژو پارس TU5 هم 3 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

پراید 111 مدل 99 هم که در حال رسیدن به 190 میلیون تومان بود تحت تاثیر روند کاهشی قیمت خودرو از این مرز دور شده و در محدوده 186 و 185 میلیون تومان قرار گرفته است.

قیمت خودرو شاهین نیز با کاهش یک میلیون تومانی در همین مدت رو به رو شده است. به طور کلی کاهش قیمت ها اغلب در میان خودروهای پرتقاضا در حد یک تا 3 میلیون تومان است و همانگونه که اشاره شد اگر سیگنال های مثبت به خصوص از ناحیه احیای توافق هسته ای به بازار خودرو برسد روند کاهش قیمت خودروها وارد فاز ریزش هم خواهد شد.

چرا که عوامل بنیادی همچون تقاضای بالا در بازار وجود ندارد که مانع از کاهش قیمت خودرو باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها