کد خبر : 72584

مبنای قیمت گذاری برای محاسبه مالیات خودروهای لوکس

مبنای قیمت گذاری برای محاسبه مالیات خودروهای لوکس

با اجرایی شدن موضوع اخذ مالیات از خودروهای لوکس اکنون بحث ارزش گذاری یا همان تعیین قیمت خودروهای لوکس برای دریافت مالیات مطرح شده است. جهانگیر رحیمی سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی در این خصوص و همچنین فرمول نهایی محاسبه مالیات خودروهای لوکس توضیحاتی ارائه کرد.

جهانگیر رحیمی گفت: در مورد شیوه محاسبه مالیات بر خودروهای گرانقیمت گفت: یک‌میلیارد از ارزش خودرو یا خودروهای شناسایی‌شده مربوط به یک شخص و افراد تحت تکفل فرد کنار گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: ارزش خودرو براساس جدول ارزشگذاری خودرو که براساس ماده 42 قانون ارزش افزوده قدیم و تبصره یک ماده 28 قانون جدید ارزش افزوده تهیه می‌شود به دست می‌آید. این جدول نیز هرساله برای مواردی از جمله عوارض خودرو و هزینه‌های نقل و انتقال خودرو وجود داشته است.

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی دی‌ماه هرساله این جدول را تدوین می‌کند تا در سال آینده مورد استفاده قرار گیرد، این جدول مبنا قرار گرفته است اما با نسبتی ارزش خودرو در سال 1400 مشخص می‌شود، پس از این مرحله، خودروهایی را که تحت تملک هر شخص است احصا می‌کنند.

در صورتی که ارزش آنها بیش از یک‌میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات خواهند شد. اگر ارزش خودرو بین یک تا 1.5 میلیارد تومان باشد نسبت به مازاد 500 میلیون تومان مشمول یک درصد مالیات، از 1.5 میلیارد تا سه میلیارد یعنی نسبت به مازاد 1.5 میلیارد تومان مشمول دو درصد مالیات، از سه میلیارد تا 4.5 میلیارد به‌نسبت مازاد 1.5 میلیارد تومان سه درصد و از 4.5 میلیارد تومان به بالا نیز به‌نرخ چهار درصد مشمول مالیات خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها