کد خبر : 64472

زمزمه های بازگشت اتوبوس های برقی

زمزمه های بازگشت اتوبوس های برقی

از سال گذشته مجددا زمزمه‌های به‌کارگیری مجدد اتوبوس‌های برقی در شکل و شمایلی نو، از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و باید دید که چرا تاکنون تولید و به‌کارگیری اتوبوس برقی در اولویت نبوده است.

به گزارش خودروتک به نقل از جام جم ، اگر سهم آلایندگی موتورسیکلت‌ها را جدا کنیم، در میان وسایل نقلیه شهری، اتوبوس‌ها با توجه به کاربری گسترده در سامانه حمل‌ونقل عمومی، از دودزاترین و آلاینده‌ترین وسایل نقلیه هستند.

در این میان گستردگی و افزایش روزافزون نیاز انسان به منابع انرژی و محدودیت منابع فسیلی از یک سو و افزایش آلودگی زیست‌محیطی ناشی از سوزاندن این منابع از سوی دیگر، همواره از مسائل مهم و اساسی بوده و تلاش برای دستیابی به یک منبع تمام‌نشدنی انرژی، از آرزو‌های دیرینه انسان بوده است؛ چیزی که موجب شده در سال‌های اخیر استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر روز‌به‌روز بااهمیت‌تر و گسترده‌تر شود.

در کشور ما نیز مدیران شهری و دولتمردان در دوره‌های مختلف درپی برطرف کردن این نیاز بر بستر انرژی پاک، به سمت برقی کردن سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی گام برداشته‌اند که از این جمله می‌توان به برقی کردن دو خط از اتوبوس‌های تهران در اوایل دهه‌۷۰ اشاره کرد.

هرچند این اتوبوس‌ها دارای معایبی نیز بودند که موجب شد بعد از چند سال کنار گذاشته شوند. اما از سال گذشته مجددا زمزمه‌های به‌کارگیری مجدد اتوبوس‌های برقی در شکل و شمایلی نو، از گوشه و کنار به گوش رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها