کد خبر : 14640

طولانی ترین اتوبوس برقی دنیا به راه افتاد + فیلم

طولانی ترین اتوبوس برقی دنیا به راه افتاد + فیلم

کمپانی چینی بی وای دی (BYD) بیشتر با خودروهای سواری و شاسی بلندش در کشور ما شناخته شده است. اما در کنار تولید چنین مدل هایی، بی وای دی در حوزه های دیگری مثل ساخت لیفت تراک، اتوبوس، کِشنده و ون، دوچرخه های برقی و باتری های قابل شارژ نیز فعالیت می کند.

به گزارش خودروتک ، شرکت چینی بی وای دی اخیرا از یک اتوبوس 88 فوتی (معادل 26.8 متر) پرده برداری کرده که به اعتقاد سازنده طولانی ترین اتوبوس برقی جهان است. این اتوبوس K12A نام داشته و همانند برخی نمونه های حاضر در خطوط شهری از اتاقی کمرشکن (معروف به آکاردئونی) بهره می برد.

از آنجایی که بی وای دی K12A طول زیادی دارد، بدنه آن از دو مفصل برخوردار است. به لطف همین ویژگی محصول جدید چینی ها می تواند تا 250 مسافر را با خود حمل کند که برای یک اتوبوس ظرفیتی فوق العاده بالا است.

بی وای دی

درباره مشخصات پیشرانه و باتری K12A بی وای دی جزئیاتی در دست نیست، اما می دانیم که این اتوبوس طویل قادر است با یک بار شارژ تا 186 مایل (معادل 300 کیلومتر) مسافت را با حداکثر 40 مایل (معادل 65 کیلومتر) در ساعت پشت سر بگذارد.

در گام اول اتوبوس سبز بی وای دی در خطوط BRT کلمبیا – موسوم به TransMilenio – به کار گرفته خواهد شد، اما احتمال حضور آن در سرویس های حمل و نقل عمومی دیگر کشورها نیز وجود دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها