کد خبر : 57417

قرعه کشی خودروسازان لغو می شود؟

قرعه کشی خودروسازان لغو می شود؟

معاون‌اول رئیس‌جمهور در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید گفت که روش‌های فروش خودرو در چارچوب منطقی انجام شود نه به‌صورت قرعه‌کشی.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، اسحاق جهانگیری در این جلسه که با موضوع بسته سیاستی جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو برگزار شد، گفت: یکی از مصادیق جهش تولید که در سخنان رهبر معظم انقلاب به‌طور خاص به آن اشاره شد، موضوع جهش تولید در صنعت خودرو بود، صنعتی که نقش پیشران در راه‌اندازی صدها بنگاه اقتصادی و صنعتی را در کشور دارد.

وی همچنین بر برنامه‌ریزی برای مسدود کردن رانت‌های ناشی از فروش خودرو به‌صورت قرعه‌کشی تاکید و اظهار امیدواری کرد با تدوین راهکارهای مناسب مطالبات تولید‌کننده و مصرف‌کننده خودرو برآورده شود که خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده واقعی قرار گیرد و تولید‌کننده دچار زیان هنگفت نشود و دست رانت جویان کوتاه شود. 

در این جلسه که علاوه بر نمایندگان قوای مقننه و قضائیه، وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز حضور داشتند، صالحی‌نیا رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گزارشی از فروش سالانه و میزان تولید خودرو در سال ۱۳۹۹، تعداد شاغلان مستقیم و غیرمستقیم این صنعت و چالش‌ها و راهکارهای مطرح برای جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو ارائه کرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها