کد خبر : 55650

خودرو تارا با چه قیمتی می آید؟

خودرو تارا با چه قیمتی می آید؟

دو خودرو تارا و شاهین جدیدترین محصولات داخلی صنعت خودرو کشور خواهند بود که قرار است رنگ و روی بیشتری به بازار خودرو کشور بدهند. با مشخص شدن قیمت خودرو شاهین اکنون نوبت به قیمت تارا رسیده تا مورد گمانه زنی فعالان این حوزه قرار بگیرد.

به گزارش خودروتک، خودرو تارا که به تازگی نام آن به طور رسمی رونمایی شد قرار است از زمستان امسال وارد چرخه تولید انبوه شود و بعید است عرضه این خودرو پیش از سال 1400 اتفاق بیافتد. 

قیمت خودرو شاهین در کارخانه در محدوده 267 میلیون تومان خواهد بود. در مورد خودرو شاهین البته قیمت بالاتری مد نظر نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو است. اسد کرمی در بخشی از گفتگوی خود با تجارت نیوز قیمت تارا را 300 میلیون تومان برآورد کرده است.

نکته قابل توجه در صحبت های این مقام صنفی این است که وی علت بالاتر بودن قیمت تارا از شاهین را کیفیت بالاتر آن می داند.

هر چند هیچکدام از این دو خودرو هنوز به بازار نیامده اند و تجربه ای از رانندگی و کیفیت ساخت آنها در دست نیست، اما احتمالا عقبه خودرو تارا که به پژو 301 باز می گردد موجب این نتیجه گیری در خصوص اختلاف کیفیت این دو خودرو شده است.

اما مساله دیگر این است که احتمالا خودرو تارا در فصل اول سال 1400 و با قیمت های آن موقع عرضه خواهد شد. آن هم در شرایطی که اکنون بحث آزادسازی قیمت برخی خودروهای کم تیراژتر خودروسازان از جمله شاهین و تارا مطرح است.

با این حال باتوجه به امکانات و مشخصات فنی خودرو تارا دنده دستی بعید است قیمت تعادلی این خودرو در بازار از 350 میلیون تومان فراتر برود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها