کد خبر : 55559

مشخصات فنی موتور جدید TU5 پلاس ایران خودرو اعلام شد

مشخصات فنی موتور جدید TU5 پلاس ایران خودرو اعلام شد

مدیرعامل ایران خودرو گفت: خط تولید مدل ارتقا یافته موتور TU5 با توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر افتتاح شد.

به گزارش خودروتک، فرشاد مقیمی مدیرعامل خودروسازی ایران خودرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ، درباره خط تولید خودرو تارا اظهار کرد: امروز خط تولید موتور tu5 پلاس را رونمایی کردیم که توان آن با توجه به اقدامات مهندسی انجام شده به طور چشمگیری ارتقا پیدا کرده است.

توان این موتور از حدود ۸۰ کیلووات به حدود ۸۵ کیلووات افزایش پیدا کرد، همچنین گشتاور این موتور از حدود ۱۴۰ نیوتون بر متر به ۱۴۵ نیوتون بر متر ارتقاع پیدا کرد. توان تولیدی این موتور هم از ۱۰۸ اسب بخار به ۱۱۵ اسب بخار رسیده است.

مقیمی با اشاره به ساختار تنفس طبیعی این موتور تصریح کرد: این موتور به تکنولوژی cvvt مجهز شده است که این امکان را فراهم می‌کند تا جاهایی که خودرو نیاز به توان کم‌تری دارد، تعدادی از سوپاپ‌ها غیر فعال شده و از پاشش بنزین جلوگیری کند. این فرآیند در نهایت کاهش ۴ تا ۵ درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد. در خودرو تارا که این موتور در آن استفاده می‌شود حدود ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر خواهد بود.

او با اشاره به استاندارد یورو ۵ این موتور تصریح کرد: موتور tu5 جدید روی خودروهای تارا و رانا پلاس نصب خواهد شد همچنین خودرو رانا به گیربکس ۶ سرعته جدید داخلی مجهز خواهد صد که به زودی توسط وزیر صمت رونمایی می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها