کد خبر : 48454

بنزین تک نرخی با تغییر در نحوه سهمیه ‌بندی بنزین

بنزین تک نرخی با تغییر در نحوه سهمیه ‌بندی بنزین

وزیر نفت با اشاره به اینکه در خصوص تغییر سهمیه‌بندی بنزین در دولت بحث نشده است،‌ گفت:‌ هنوز مشخص نیست چه چیزی در مجلس به تصویب می‌رسد با این حال مقدار بنزین سهمیه‌ای تغییر نخواهد کرد اما در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییر سهمیه‌بندی بنزین در دولت بحث نشده و بستگی دارد چه چیزی تصویب شود،‌ ادامه داد: در طرح مجلس پیشنهاد اختصاص ۲۰ لیتر بنزین به هر فرد در ماه مطرح شده که به معنای ۰.۷ لیتر در روز است.

وی افزود:‌ در این صورت میزان بنزین سهمیه‌ای در روز عددی حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز خواهد بود که با میزان فعلی برابر است. در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز می‌شود.

لازم به ذکر است که این طرح نمایندگان مجلس دیروز اعلام وصول شده و به طور رسمی در چرخه گردش کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار، باقیمانده از مجلس قبل به منظور اصلاح روند جاری در سهمیه بندی بنزین توسط تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم بازنویسی شده است. در این طرح  قرار است  تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی صورت گیرد تا کسانی که خودرو شخصی ندارند هم از یارانه سوخت بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها