کد خبر : 46621

جزئیات پیشنهاد اخذ مالیات سنگین از خرید و فروش خودرو صفر

جزئیات پیشنهاد اخذ مالیات سنگین از خرید و فروش خودرو صفر

در شرایطی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و دولت بلاتکلیف مانده است که روز گذشته یک مقام مسوول در وزارت امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد وزیر اقتصاد برای اخذ مالیات پلکانی از خریداران خودروی صفر خبر داد. مالیاتی که هدف از وضع آن تنظیم خرید و فروش خودرو و کاهش سفته بازی در بازار خودرو است.

به گزارش خودروتک، یک مقام مسئول وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با فارس در مورد مالیات خودرو، اظهار داشت: وزیر اقتصاد اخیراً در نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی سران قوا پیشنهاد اخذ مالیات از خریداران جدید خودرو را ارائه کرده است.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد، از مابه التفاوت قیمت درب کارخانه تا بازار مالیات پلکانی اخذ خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد جزئیات این پیشنهاد ادامه داد:‌ در صورتی که خریداران، مصرف کننده نهایی باشند مشمول مالیات نخواهد بود. اگر در سه ماهه اول پس از تحویل، خودرو به فروش برسد 75 درصد تفاوت قیمت خرید با بازار، مشمول مالیات و پس از این مدت، هر ماه 8 درصد از 75 درصد گفته شده کسر می‌شود. مثلا 67 درصد مابه التفاوت قیمت در ماه چهارم مشمول مالیات می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:‌ این فرایند تا 12 ماه ادامه می‌یابد و پس از آن دیگری مالیات مابه التفاوت قیمت دریافت نخواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ این مالیات خاصیت تنظیم گری داشته و برای کاهش سوداگری در بازار خودرو است. البته این پیشنهاد هنوز بررسی و تصویب نشده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها