کد خبر : 30597

ثبت نام کنندگان ساندرو و برلیانس خودرو تحویل می گیرند؟

ثبت نام کنندگان ساندرو و برلیانس خودرو تحویل می گیرند؟

تاخیر طولانی در تحویل خودروهای ثبت نامی مدل های رنو ساندرو و برلیانس موجب نارضایتی ثبت نام کنندگان این خودروها شده است.

به گزارش خودروتک، در این خصوص به نظر می رسد ثبت نام کنندگان این خودروها با توجه به شرایط تولید این مدل خودروها عملا باید یکی از طرح های تبدیلی ارائه شده از سوی شرکت پیش فروش کننده را قبول کرده و خودروهای جایگزین را تحویل بگیرند. شرایطی که در آن سود قابل ملاحظه ای هم نهفته است.

در این باره یک کارشناس صنعت خودرو به ایسنا گفت: تیم مدیران سابق و اسبق سایپا در سال‌های ۹۶ و ۹۷ که در حال حاضر تعدادی از آنان نیز در بازداشت به سر می برند، بدون برآورد دقیق از میزان ظرفیت این خودروساز در خصوص تولید و تحویل محصولات خانواده رنو و نیز بی‌توجهی و عدم لحاظ تحریم‌ها و همچنین عدم پیش‌بینی ترک ایران توسط شرکای خارجی، اقدام به پیش‌فروش این خودروها و ایجاد تعهد غیر قابل اجرا برای سایپا در تعداد بسیار بالایی کردند.

این کارشناس در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: این خودروساز به‌هیچ‌وجه امکان تولید خودروهای خانواده رنو و برلیانس نظیر ساندرو را به‌دلایل متعدد ندارد و به نفع مشتریان است که هرچه زودتر از میان طرح‌های تبدیلی و جایگزین راهی برای خود انتخاب کنند؛ راه‌هایی که طبق برخی محاسبات حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان سود برای آنان در پی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: مدیران سابق وزارت صمت و مدیران قبلی سایپا باید بابت عملکرد خود و ثبت‌ نام بی‌حساب و کتاب از مشتریان پاسخ‌گو باشند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها