کد خبر : 2593

عدم پرداخت عوارض شهرداری موجب توقیف خودرو می شود؟

عدم پرداخت عوارض شهرداری موجب توقیف خودرو می شود؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در قوانین راهنمایی و رانندگی موضوعی به نام توقیف خودرو برای (عدم پرداخت) عوارض شهرداری نداریم.

سرهنگ جهانی در با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: احراز و تشخیص تخلف و اعمال قانون در ارتباط با تخلفات و جرائم راهنمایی رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و افسران درجه دار که آموزش های لازم را دیده اند، صورت می گیرد.

وی گفت: آنچه که در قانون راهنمایی و رانندگی وجود دارد و ما باید از آن یاد کنیم تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است که صراحت دارد خودروهایی که میزان جریمه تخلفات آنها برای آن وسایل نقلیه به بیش از یک میلیون تومان برسد با رعایت اصول و شرایط و ضوابطی پلیس این وسیله نقلیه را توقیف می کند و تا زمانی که جریمه ها را پرداخت نکند ترخیص نخواهد شد.

سرهنگ جهانی افزود: بنابر آنچه که درباره عوارض شهرداری مطرح شده ما در قوانین راهنمایی و رانندگی چیزی به نام توقیف خودرو برای عوارض شهرداری نداریم و هر توقیفی برای وسیله نقلیه در نظر گرفته شود حتما باید مبنا و پایه قانونی داشته باشد و وسیله نقلیه ای که باید توقیف شود، مستند به قانون باشد.

وی گفت: مردم نگران نباشند و این طور نیست برای عدم پرداخت عوارض شهرداری ؛ پلیس راهنمایی و رانندگی بخواهد وسیله آنها را توقیف کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها