کد خبر : 22478

جدیدترین آمار تفکیکی تولید خودروهای شاخص (جدول)

جدیدترین آمار تفکیکی تولید خودروهای شاخص (جدول)

براساس اطلاعات شرکت‌های خودروساز در سایت کدال سازمان بورس، دو شرکت ایران خودرو و سایپا طی بهار ۹۸ در مجموع ۱۸۴ هزار و ۹۰۲ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند. این در حالی است که در سه ماه ابتدایی سال گذشته میزان تولید خودرو در این شرکت‌ها به ۲۸۸ هزار و ۸۳۷ دستگاه رسیده بود؛ بنابراین با مقایسه این آمارها، تولید خودرو در بهار سال‌جاری به نسبت بهار ۹۷، با افت ۳۶ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خودروتک، شرکت ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور در سه ماه ابتدایی سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه در سال ۹۷، کاهش تیراژ ۵/ ۴۷ درصدی را ثبت کرده است. این خودروساز در شرایطی طی سه ماه ابتدایی سال گذشته توانسته بود ۱۳۰ هزار و ۶۱۲ دستگاه از انواع محصولات خود را تولید کند که این تعداد در بهار ۹۸ به ۶۸ هزار و ۵۶۹ دستگاه رسیده است.

شرکت سایپا نیز در بهار امسال تعداد ۹۱ هزار و ۷۹۸ دستگاه خودرو تولید کرده است. این در شرایطی است که این خودروساز در بهار سال گذشته، ۱۰۸ هزار و ۹۰۱ دستگاه خودرو از خطوط تولیدی خود خارج کرده بود. چنانچه وضعیت تولید دومین خودروساز بزرگ کشور را در سه ماه ابتدایی سال‌جاری با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که این خودروساز افت ۷/ ۱۵ درصدی در تولید داشته است.

شرکت پارس‌خودرو، به‌عنوان زیرمجموعه شرکت سایپا نیز در بازه زمانی امسال، ۲۴ هزار و ۵۳۵ دستگاه خودرو تولید کرده است این در شرایطی است که این خودروساز در بهار سال گذشته تعداد ۴۹ هزار و ۳۲۴ دستگاه خودروتولید و به بازار عرضه کرده است؛ بنابراین مقایسه وضعیت آمار تولید شرکت پارس‌خودرو در بهار ۹۸ با سه ماه ابتدایی سال ۹۷ گویای افت تولید ۲/ ۵۰ درصدی این خودروساز است.

از سوی دیگر چنانچه آمار تولید خرداد ۹۸ را با ماه پیش از آن یعنی اردیبهشت مقایسه کنیم، شاهد خواهیم بود که تیراژ تولید دو خودروساز بزرگ کشور، افت ۳/ ۸ درصدی داشته است.

جدول آمار تولید خودرو در بهار 98

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها