کد خبر : 77047

خودرو بایک BJ60 یک کپی چینی تویوتا لندکروز دیگر + عکس

خودرو بایک BJ60 یک کپی چینی تویوتا لندکروز دیگر + عکس

تویوتا لندکروز یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند فول سایز در جهان به حساب می آید و از این رو خودروسازان چینی نیز در تولید کپی چینی لندکروز کم نگذاشته اند! خودروی بایک BJ60 یکی از کپی های چینی تویوتا لندکروز به حساب می آید.

به گزارش خودروتک، خودرو بایک BJ60 اولین کپی چینی تویوتا لندکروز نیست و پیش از این خودروهای دیگری مانند تانک 500 از شرکت گریت وال و خودرو هنگتیان L4600 هم با الگوبرداری از تویوتا لندکروز اتاق 200 به بازار عرضه شده بود.

خودرو بایک BJ60 یک کپی لندکروز تازه از تنور درآمده

شرکت خودروسازی بایک محصولات آفرودی خود را تحت برند بجینگ (پکن) تولید می کند و خودرو بایک BJ60 هم از این دست است و نام اصلی آن بجینگ BJ60 است. اما باتوجه به اینکه بایک نامی شناخته شده تر است در منابع اصلی بیشتر از نام خودرو بایک BJ60 استفاده شده است.

خودرو بایک BJ60 از محصولات کاملا جدید خودروسازی بجینگ به حساب می آید که همین سال 2022 معرفی شده است. استایل بدنه آن در سایز ساسی بلند فول سایز بوده و با 2.8 متر فاصله محورها و 5 متر طول کل خودرو تلاش دارد خودرویی با ابهت از نظر ظاهری باشد.

خودرو بایک BJ60 کپی چینی تویوتا لندکروز

خودرو بایک BJ60 معجونی با طعم لندکروز

بدنه خودرو بایک BJ60 با یک کپی برداری کامل از تویوتا لندکروز طراحی شده است اما با نگاه بیشتر به این خودرو رد پای دیگر شاسی بلندهای معروف جهان را هم در آن مشاهده می کنیم. مثلا جلو پنجره و چراغ های جلو شباهت بسیار زیادی به محصولات جیپ به خصوص جیپ چروکی دارد. در طراحی داخلی این خودرو هم نگاهی به فورد اکسپلورر داشته اند.

خودرو بایک BJ60 کپی چینی تویوتا لندکروز

رقیب اصلی خودرو بایک BJ60

خودروهای چینی اساسا یک رقابت داخلی با یکدیگر دارند و کمتر پیش می آید که یک خودرو چینی رقیبی برای محصولات خودروسازان بزرگ جهان باشد. در مورد خودرو بایک BJ60 هم ماجرا به همین منوال است. رقیب اصلی خودرو بایک BJ60 را باید خودرو گریت وال تانک 500  به حساب آورد.

خودرو بایک BJ60 کپی چینی تویوتا لندکروز

مشخصات فنی خودرو بایک BJ60

اگر چه شرکت باید قصدش تولید یک کپی لندکروز بوده اما این موضوع را تنها در بخش ظاهری دنبال کرده است و در بخش فنی خبری از موتور حجیم نیست.

برای خودرو بایک BJ60 دو موتور در نظر گرفته شده است که هر دوی آنها 2000 سی سی توربو هستند. اما یکی با سوخت بنزین و دیگری با سوخت گازوییل. نسخه هیبرید خودرو بایک BJ60 نیز قرار است عرضه شود. هر دو مدل چهارچرخ محرک بوده و از گیربکس 8 سرعته اتومات بهره می برند.

خودرو بایک BJ60 کپی چینی تویوتا لندکروز

خودرو بایک BJ60 کپی چینی تویوتا لندکروز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها