کد خبر : 75723

مرسدس بنز C43 AMG مدل 2023 رونمایی شد

مرسدس بنز C43 AMG مدل 2023 رونمایی شد

خودرو جدید مرسدس از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی با C۴۳ ندارد اما در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مرسدس کلاس C را برای مدل سال ۲۰۲۲ بازطراحی کرد؛ اکنون، این شرکت آماده معرفی انواع AMG است که از مرسدس-AMG C۴۳ سدان ۲۰۲۳ شروع می‌شود.

طراحی ظاهری این خودرو تفاوت چندانی با C۴۳ ندارد، اما طراحی جدید باعث می شود این خودرو متفاوت تر از آن به چشم آید؛ C۴۳ از جلوپنجره پانامریکانای AMG استفاده می‌کند که بالای سپر جلوی بازطراحی‌ شده‌ای قرار دارد.

 در عقب، C۴۳ دارای چهار لوله اگزوز گرد است که سپر پشتی را با یک اسپویلر باریک روی صندوق عقب بیرون می‌کشد و ظاهری اسپرت را به طراحی قسمت عقب اضافه می‌کند.

نیروی C۴۳ جدید موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر M۱۳۹l توربوشارژ برقی شده است؛ این موتور ۴۰۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، اگرچه عملکرد تقویتی ۱۳ اسب بخار قدرت را افزایش می‌دهد. این چهار سیلندر دارای یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی است.

مرسدس AMG C43 2023 با توربو 2.0 لیتری با قدرت 402 اسب بخار معرفی شد

 

نسل فعلی C۴۳ از یک موتور ۳ لیتری V۶ توئین توربو برای تولید ۳۸۵ اسب بخار  و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته چند کلاچه AMG که نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد، می‌رود. سیستم چهار چرخ متحرک مرسدس ۴Matic قدرت را ۳۱ و ۶۹ درصد بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند.

مرسدس AMG C43 2023 با توربو 2.0 لیتری با قدرت 402 اسب بخار معرفی شد

 

C۴۳ جدید با چندین حالت رانندگی از جمله عملکرد Race Start که برای شتاب گیری بهینه از حالت سکون طراحی شده است، وارد بازار خواهد شد. این خودرو همچنین با حالت‌های اسپرت، اسپرت +، Comfort و Individual عرضه خواهد شد.

مرسدس می‌گوید که این سدان در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مرسدس به صورت الکترونیکی حداکثر سرعت خود را به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌کند و  زمانی که خودرو به چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی اختیاری مجهز شود، به ۲۶۵ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد. 

مرسدس AMG C43 2023 با توربو 2.0 لیتری با قدرت 402 اسب بخار معرفی شد

 

در داخل، C۴۳ از فضای داخلی بازطراحی شده مدل استفاده می‌کند که از مرسدس کلاس S جدید الهام گرفته است. با این حال، مرسدس چندین ویژگی اسپرت مانند صندلی‌های AMG، فرمان AMG کف تخت، پدال‌های اسپرت AMG و دوخت‌های قرمز رنگ را در داخل کابین اضافه می‌کند. مرسدس قیمت C۴۳، ۲۰۲۳ را اعلام نکرده است. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها