کد خبر : 73271

رونمایی همزمان فیات از دو خودروی 500X و تیپو

رونمایی همزمان فیات از دو خودروی 500X و تیپو

شرکت خودروسازی فیات از دو محصول کراس اوور کامپکت فیات 500X و هاچ بک فیات تیپو رونمایی کرد که هر دو مجهز به پیشرانه های هیبریدی هستند. به این ترتیب شاهد تلاش فیات برای توقف تولید خودروهای بنزینی و گذار به مرحله الکتریکی شدن هستیم.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت خودروسازی فیات به تازگی از دو محصول جدید  کراس اوور کامپکت 500X و تیپو هاچ بک (Fiat Tipo hatchback) رونمایی کرد که در رده قیمتی ۳۷ هزار دلاری بوده و هر دو مدل دارای موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی فایرفلای و یک موتور الکتریکی ۲۰ اسب بخاری هستند که مجموعاً ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید می کنند. این خودروها می توانند طی 9.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند. 

گفتنی است این خودروها اولین فیات های هیبریدی هستند که می توانند با موتورهای کاملاً مجزا فعالیت کنند که فیات ادعا می کند  تا ۴۷ درصد مواقع می تواند بیکار بماند. علاوه بر این، انتشار دی اکسید کربن این خودروها نیز ۱۱ درصد کمتر است.

فیات می‌گوید موتور الکتریکی به بهبود کارایی و پویایی خودروهای جدیدش کمک می ‌کند و آن‌ ها می‌ توانند در هنگام راه ‌اندازی موتور، هنگام حرکت در ترافیک و هنگام پارک کردن، به تنهایی با برق کار کنند. این محصولات جدید همچنین از فناوری ترمز احیا کننده بهره می برند.

اولیویه فرانسوا، مدیرعامل فیات در این رابطه گفت: ما اکنون می ‌توانیم با فناوری ساده و با هزینه‌ ای مقرون ‌به‌ صرفه، راه‌ حل‌ های جا به جایی پایدار را به همه مشتریان خود، با هر نیاز حرکتی، ارائه کنیم. من به دلیل سازگاری این محصولات با دیدگاه ما بسیار به آن ها افتخار می کنم.

به گزارش سیناپرس، این مدیر ارشد خودروسازی فیات در ادامه توضیحاتش افزود: حرکت ما به سمت تحرک پایدار برای همه ادامه داشته و همانطور که قبلاً اعلام کردم، هر سال یک وسیله نقلیه جدید به بازار عرضه می کنیم که این فرایند از سال ۲۰۲۳ شروع می شود. 

در خاتمه گفتنی است 500X Hybrid و Tipo Hybrid در اواخر این ماه برای سفارش در دسترس قرار خواهند گرفت، زمانی که فیات مشخصات و جزئیات قیمت آن ها را اعلام کند. به گزارش سیناپرس، این دو محصول سپس در اواخر بهار در نمایندگی های جهانی این برند خودروساز ایتالیایی ظاهر می شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها