کد خبر : 72945

مزدا CX-60 هیبریدی مدل 2023 رونمایی شد

مزدا CX-60 هیبریدی مدل 2023 رونمایی شد

مزدا CX-۶۰ PHEV مدل 2023 با یک پلت فرم جدید دیفرانسیل عقب رونمایی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - این اولین خودرو  از گروه محصولات بزرگ این خودروساز است که در اکتبر سال گذشته معرفی شد که قرار است به ژاپن و بازار‌های دیگر بیاید.

CX-۶۰ در یک عکسبرداری در نوامبر گذشته دیده شد و اکنون تصاویری جدید از این خودرو منتشر شده است؛ این خودرو دارای چراغ‌های جلو یکسان LED است در یک خط افقی تا جلوپنجره جلو کشیده شده است؛ پرده‌های هوای کاربردی دارای جهت عمودی یکسانی هستند و روکش مشکی براق نیز بر روی قسمت جلوپنجره اعمال می‌شود.

مزدا قصد دارد CX-۶۰، ۲۰۲۳ را با یک پیشرانه هیبریدی پلاگین که ترکیبی از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با یک موتور الکتریکی است، بفروشد. این کارخانه خودروسازی وعده می‌دهد که در مجموع بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد در حالی که مقررات سختگیرانه آلایندگی اروپا را رعایت می‌کند.

 

مزدا CX-60 PHEV 2023 با بیش از 300 اسب بخار معرفی شد

 

 این خودرو به عنوان اولین مدل هیبریدی پلاگین این شرکت در اروپا در تاریخ ثبت خواهد شد و پس از آن یک CX-۸۰ سه ردیفه نیز عرضه خواهد شد.

قرار است هر دو شاسی بلند تا دو سال آینده در اروپا به فروش برسند. در ایالات متحده، CX-۷۰ به یک CX-۹۰ سه ردیفه ملحق خواهد شد که  دارای بدنه پهن‌تر در مقایسه با CX-۸۰ است. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که نه تنها از پیشرانه‌های PHEV، بلکه خانواده جدیدی از موتور‌های شش‌گانه بنزینی و دیزلی با ساختار هیبریدی استفاده می‌کنند.

مزدا CX-60 PHEV 2023 با بیش از 300 اسب بخار معرفی شد

 

هیچ صحبتی در مورد موتور‌های احتراقی قوی‌تر که به اروپا می‌آیند وجود ندارد، اما مزدا تأیید کرده است که شاسی‌بلند‌های جدیدی که در ایالات متحده به فروش می‌رساند، این موتور‌ها را خواهند داشت. اگرچه این خودروساز مشخص نکرده است، اما انتظار می‌رود هر چهار مدل بر روی یک پلت فرم جدید دیفرانسیل عقب سوار شوند.

این تنها SUV مزدا با موتور احتراقی و پورت شارژ نخواهد بود، زیرا کراس اوور الکتریکی کوچک MX-۳۰ در برخی بازار‌ها به عنوان PHEV فروخته می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها