کد خبر : 7205

خودرویی ناشناس که پوست فراری، پورشه و لامبورگینی را کند

خودرویی ناشناس که پوست فراری، پورشه و لامبورگینی را کند

چه کسی فکرش را می‌‌کرد که روزی پورشه، مکلارن، فراری، پاگانی، دوج، کونیخ زگ، مرسدس، بی ام و، آئودی، نیسان و در یک کلام کل جهان خودروسازی در نوربرگ رینگ در مقابل یک خودرو گمنام که با سرمایه شخصی شکل گرفته است، سر تعظیم فرود بیاورند؟

به گزارش خودروتک، چهار سال پیش در اتفاقی عجیب و کم سابقه، رکورد خودروهای غیر مسابقه‌ای در پیست نوربرگ رینگ شکسته شد و مخلوق عجیب الخلقه و مرموزی به نام ۰۰۳SCG (مخفف Scuderia Cameron Glickenhaus) توانست در زمان ۶ دقیقه و ۴۲ ثانیه جهنم سبز را در هم بپیچد.

رکوردی که پیش از این متعلق به نمونه غیر جاده‌ای پاگانی زوندا R بود و حالا در اختیار خودرویی با کاربرد دوگانه مسابقه‌ای و جاده‌ای قرار گرفته که با سرمایه گذاری آقای جیمز گلیکن هاوس ساخته و پرداخته شده است.

درباره جیمز

James Glickenhaus آمریکایی در دهه هفتاد میلادی کار خود را به عنوان کارگردان در هالیوود آغاز کرد و تا سال ۱۹۹۵ در چند فیلم به عنوان کارگردان و تهیه کننده نقش داشت.

با این حال پس از تجاربی ناموفق تصمیم گرفت تا در بنگاه اقتصادی پدرش یعنی Seth Glickenhaus که با نام خانوادگی آن‌ها شناخته می‌شود به جای پدر سکان دار امور این شرکت فعال در امور مالی باشد و در نقش یک سرمایه گذار کلان زندگی خود را ادامه دهد. جیمز گلیکن هاوس یکی از نامدارترین کلکسیونرهای خودرو در آمریکاست.

او علاوه بر دوزنبرگ J و تعدادی خودرو آمریکایی ارزشمند دیگر، آلفارومئو ۸C و فیات دینو کوپه، تعدادی خودرو مسابقه‌ای خاص همانند فورد GT40 و Lola T70 را نیز در مجموعه شخصی خود دارد، البته این فراری‌های جیمز گلیکن هاوس هستند که بیش از هر چیزی در کلکسیون او می‌درخشند. تعداد زیادی فراری مسابقه‌ای مربوط به دهه شصت در کنار قدیمی ترین فراری باقی مانده در جهان (۱۶۶S) زینت بخش این مجموعه هستند.

سر زبان‌ها

نام گلیکن هاوس در سال ۲۰۰۶ و با خودرو فراری P4/5 در جهان بر سر زبان‌ها افتاد. او که آخرین فراری انزو رو خریداری کرده بود، قراردادی به ارزش ۴ میلیون دلار با پینین فارینا امضا کرد تا براساس آن این استودیو برپایه انزو نمونه امروزی شده خودرو مسابقه‌ای ۳۳۰P4 که محبوب ترین فراری نزد اوست را طراحی کرده و بسازد.

این خودرو به قدری از نظر مدیران وقت فراری ارزشمند تلقی شد که در نهایت مجوز قرارگرفتن نام و نشان فراری بر روی آن نیز صادر شد. در سال ۲۰۰۹ این کلکسیونر عاشق تصمیم گرفت تا برپایه همین خودرو، نمونه‌ای مسابقه‌ای را ساخته و در مسابقه ۲۴ ساعته نوربرگرینگ سال ۲۰۱۰ شرکت کند.

در ابتدا فراری شاسی و پیشرانه F430 Scuderia را در اختیار گلیکن هاوس قرار داد، اما از سال ۲۰۱۱ به طور کامل از پروژه کنار کشید و در نهایت تصمیم گرفت تا با تاسیس تیم Scuderia Cameron Glickenhaus در کلاس تحقیقاتی مسابقات استقامت نوربرگ رینگ شرکت کند. در نهایت این خودرو در سال ۲۰۱۱ به مقام ۳۹ ام و در سال ۲۰۱۲ به مقام ۱۲ ام (اول در کلاس خود) دست یافت.

سیاست فراری در عدم همکاری با گلیکن هاوس سبب شد تا او به فکر ساخت سوپراسپرت شخصی خود بیافتد. امری که در نهایت به ساخت SCG003 انجامید.

 

کاملا جدید

در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۵ بلاخره اولین محصول تماما جدید گلیکن هاوس با نام برند جدیدش که Scuderia Cameron Glickenhaus نام دارد معرفی شد. این خودرو که در دو گونه خیابانی و مسابقه‌ای عرضه خواهد شد، توسط تیمی متشکل از طراحان شرکت مهندسی ATR ایتالیا و پائولو کاتونه طراحی شده و ظاهر آن نیز حاصل کار تیمی متشکل از طراحان سابق پینین فاریناست.

شاسی تماماً فیبرکربن این خودرو سبب شده تا وزن خودرو به حدی پایین بیاید که پیشرانه V6 3.5 لیتری توربو خودرو (که براساس پیشرانه هوندا شکل گرفته است) بتواند این خودرو را به یکی از سریعترین خودروهای جهان بدل کند.

اطلاعات غیررسمی

این در حالیست که بر اساس اطلاعات غیر رسمی قدرت پیشرانه احتمالا در حدود ۶۰۰ اسب بخار ارزیابی می‌‌شود که از خودروهایی چون مکلارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ به مراتب کمتر است، اما SCG003 به لطف وزن بسیار پایین و آیرودینامیک بسیار پیشرفته می‌‌تواند در حدود ۱۵ ثانیه از همگی آن‌ها سریعتر باشد.

هدف اصلی از طراحی و ساخت این خودرو چیزی است که جیمز بارها در مصاحبه‌ها به آن اشاره کرده؛ او به این دلیل شیفته خودروهای کلاسیک است که در زمان عرضه آن‌ها راننده می‌توانست با اندکی تغییرات با همان خودرو به پیست مسابقه برود و شرکت در یک مسابقه حرفه‌ای را با خودرو روزمره و شخصی خود تجربه کند.

 اما این شرایط امروزه تغییر کرده و فاصله میان خودروهای مسابقه‌ای و خیابانی بسیار زیاد شده است.بنابراین گلیکن هاوس تصمیم گرفت تا با عرضه خودرویی با هویت دوگانه شهری و مسابقه‌ای، یاد دوران طلایی خودروهای مسابقه‌ای را زنده کند.

 

شگفتی بزرگ

اگر تا اینجای کار از ویژگی‌های عجیب این خودرو شگفت زده نشده‌اید، کافیست بدانید که براساس ادعای وبسایت این شرکت، رکورد ۶ دقیقه و ۴۲ ثانیه‌ای SCG003 در شرایطی ثبت شده که خودرو در شرایطی آرمانی قرار نداشته است.

در صورت بهبود وضعیت این زمان به حدود ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه تقلیل خواهد یافت که زمانی واقعا عجیب و رویایی در استاندارد‌های نوربرگ رینگ محسوب می‌‌شود و در حدود ۱۵ ثانیه از رکورد قبلی این پیست که در اختیار نمونه مسابقه‌ای پاگانی زوندا R بود، سریعتر است.به هرحال باید منتظر ماند و عملکرد این هیولای گمنام را در عمل مشاهده کرد.

 اما مهمتر از رکوردهای آینده این ابر ماشین، هدف گذاری بعدی آقای گلیکن هاوس است که از حالا رویای حضورش در سری رقابت‌های لمانز را با SCG003 در سر می‌‌پروراند.او فعلا قصد تولید محدود این سوپر ماشین را دارد و ظاهرا چند نمونه از آن را با قیمت باورنکردنی ۲٫۷۷ میلیون دلار ناقابل پیش فروش کرده است.

دل و جرات

هرچند با چنین قیمتی کمی بعید به نظر می‌‌رسد که خریداران از دل و جرات و مهارت کافی برای تخت گاز رفتن با این خودرو در شرایط مسابقه برخوردار باشند.

هرچند که گلیکن هاوس حتی وعده دریافت مجوز برای حضور تمامی SCG003 فروخته شده را در مسابقات استقامت نوربرگ رینگ به خریداران داده است، اما مطمئن باشید که مسابقه دادن با خودرویی که می‌‌تواند یک دور پیست نوربرگ رینگ را ۲۵ ثانیه سریعتر از نیسان GT-R NISMO ترک ادیشن درنوردد برای هر راننده‌ای دلهره آور خواهد بود.

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها