کد خبر : 61341

عوض کردن بازی خودروهای برقی با مرسدس بنز EQS + عکس

عوض کردن بازی خودروهای برقی با مرسدس بنز EQS + عکس

مرسدس بنز باتجربه بیش از یک قرن خودروسازی به‌تدریج وارد دنیای خودروهای برقی شده است. این ورود بنز اما به سبک و سیاق خودش است. بنز با معرفی EQS 2022 مدعی اولین سدان تمام برقی و کاملاً لوکس است که برچسب قیمتی معادل 100 هزار دلار دارد.

به گزارش خودروتک، به نظر می‌رسد خودروسازان بزرگ دنیا بدون شتاب‌زدگی و با حفظ اصالت وارد دنیای خودروهای برقی شده‌اند. اگر تا پیش از این خودروهای برقی بر سرعت و شتاب و ظرفیت باتری متمرکز بودند، با عرضه مدل EQS از حالا به بعد، برقی سازان باید نگاه جدی تری به مقوله طراحی داخلی و امکانات و آسایش در ساخته های خود داشته باشند.

بنز برای EQS دو مدل با توان‌های مختلف در نظر گرفته است. در مدل EQS 450+ قدرت خروجی معادل 245kW است و در مدل EQS 580 4MATIC  قدرت موتورهای برقی 385 kW اعلام‌شده است که اگر به اسب بخار تبدیل شوند به ترتیب 328 اسب بخار و 516 اسب بخار است.

از زمانی که تسلا اولین خودروی برقی خود را معرفی کرد تقریباً 9 سال می‌گذرد و این در حالی بود که جریان اصلی صنعت خودروسازی آمادگی لازم برای ورود به این حوزه را نداشت و به‌صورت محدود خودروهای هیبریدی تولید می‌شد.

تسلا باعث شد خودروسازان مخصوصاً خودروسازان بزرگ دنیا با شتاب بیشتری به سمت برقی شدن گام بردارند. در حال حاضر هر روز شاهد معرفی یک غول برقی توسط غول‌های این صنعت هستیم که مرسدس بنز EQS بدون شک خودروی در کلاس بنز است که بازی را برای سایر برقی سازهای تازه‌وارد دشوارتر می‌کند. مرسدس بنز در وب‌سایت رسمی‌اش به معرفی EQS پرداخته است و البته اعلام کرده است که تا سال 2030 نیمی از خودروهای تولیدی این شرکت برقی خواهند بود.

عملکرد مرسدس بنز EQS

مرسدس بنز EQS مدل 2022

در رابطه با خودروهای برقی میزان پیمایش با یک‌بار شارژ بسیار حیاتی و مهم است. درحالی‌که این موضوع در رابطه با پیمایش خودروهای بنزینی و دیزلی با یک باک چندان اهمیت ندارد.

مرسدس بنز عدد 770 کیلومتر را براین این سدان لوکس اعلام کرده است که قابل‌توجه است. بنز قول داده است تا نسخه 750 اسب بخاری از این خودرو را هم در دسترس عاشقان هیجان و قدرت و شتاب قرار دهد.

مرسدس برای این خودرو از نسل جدیدی از باتری‌ها با توان ذخیره انرژی بیشتر استفاده کرده است. این باتری‌ها نسبت به مدل EQC بیشتر از 26 درصد قدرتمندتر هستند.این خودرو با اتکا به توانایی شارژ سریع در مدت 15 دقیقه شارژ شدن می‌تواند 300 کیلومتر مسافت را طی کند. 

طراحی داخلی مرسدس بنز EQS

بنز در طراحی داخلی EQS از داشبورد تمام دیجیتال استفاده کرده است که در نوع خود بسیار متفاوت و جذاب است. تمام فضای جلویی داشبورد قابلیت نمایش اطلاعات به زیباترین شکل ممکن را دارد.

چراغ‌های LED به‌صورت کاملاً نامحسوس در اوج زیبایی فضای داخل کابین را نوردهی می‌کند تا حس آرامش به سرنشینان منتقل شود. بنز در این خودرو از 350 حسگر مختلف استفاده کرده است تا خودرو بتواند همه‌چیز را تمام و کمال حس کند و تحت کنترل داشته باشد.

از حرکات پلک راننده تا سرعت و شتاب و دمای داخل و بیرون. اینکه خودرو به این اطلاعات چگونه واکنش نشان می‌دهد خود نیازمند بررسی موشکافانه است. در این محصول زیبا بنز توانسته است لباسی بدون آلودگی کربنی بر تن خودرویی لوکس و جذاب کند. 

مرسدس بنز EQS مدل 2022

مرسدس بنز EQS مدل 2022

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها