کد خبر : 53925

اختصاصی خودروتک؛

لامبورگینی هوراکان STO | جادوی جدید گاو وحشی

لامبورگینی هوراکان STO | جادوی جدید گاو وحشی

جدیدترین دستاورد لامبورگینی ایتالیا، نسخه به‌ روزشده‌ ای از هوراکان با نام STO است. کوپه‌ ای با ویژگی‌ های مسابقه‌ ای و البته مجوز استفاده در خیابان. این خودرو نشان می‌ دهد لامبورگینی هنوز هم به جادوی مدل‌ های بنزینی تنفس طبیعی اعتقاد راسخ دارد؛ کنایه‌ ای روشن به هیبریدی‌ ها و برقی‌ های مدعی اسپرت‌گرایی.

به گزارش خودروتک ، به نظر می‌رسید که آخرین ویرایشی که لامبورگینی روی هوراکان خود اجرا کرده، تیپ پرفورمانته باشد. اما همانطور که می‌بینیم خانواده هوراکان در حال بزرگ‌تر شدن است. جایگزین پرفورمانته تمام مسابقه‌ای، نسخه‌ای است موسوم به Super Trofeo Omologata (مخفف STO) که به طرزی هوشمندانه یک خودروی مخصوص پیست را با قابلیت‌های جاده‌ای به تصویر کشیده است.

هوراکان STO در مقایسه با پرفورمانته استاندارد معادل 43 کیلوگرم سبک‌تر است. البته نباید فراموش کرد که 75 درصد بدنه این خودرو از جنس فیبر کربن است که تاثیر چشم‌گیری در کاهش وزن آن داشته است.

جالب اینجاست که حتی شیشه‌های این خودرو نیز نسبت به ویرایش قبلی 20 درصد سبک‌تر شده‌‌اند. دست آخر شاهد آن هستیم که لامبورگینی برای STO سراغ رینگ‌های 20 اینچی منیزیومی رفته است.

همه اینها باعث شده تا وزن نهایی این هوراکان به حدود 1339 کیلوگرم برسد که معادل با یک هاچ‌بک شهری سایز متوسط است.

تردیدی نیست که لامبورگینی بیشترین تمرکز خود را روی بهبود عملکرد آیرودینامیک این خودرو گذاشته است. در STO شاهد هستیم که دریچه‌های بزرگ نزدیک شیشه، هوای ورودی پرسرعت را از داخل سپر به سمت سقف هدایت می‌کنند. در ادامه حفره‌هایی که در انتهای سقف و رکاب‌ها تعبیه شده هوای ورودی را برای خنک‌ کردن پیشرانه و چرخ‌های عقب هدایت می‌کند.

لامبورگینی بال عقب STO را یک بار دیگر منحصراً برای همین خودرو طراحی کرد تا نیروی پایین‌برنده آن بیشتر از هر زمان دیگری باشد. به همین دلیل است که عملکرد آیرودینامیک STO درمجموع 37 درصد بهتر از پرفورمانته است. بد نیست بدانید نیروی پایین‌برنده در این خودرو یا به عبارتی نیروی عمودی واردشده بر سطح آن، 53 درصد بیشتر شده است.

ایتالیایی‌ها مدعی هستند این خودرو از نسل جدید ترمزهای سرامیک کربنی برند برمبو استفاده می‌کند. ترمزهایی موسوم به CCM-R که نمونه مشابه آن را در خودروهای فرمول یک دیده بودیم. این ترمزها عملکرد متفاوتی در مسیرهای معمولی، مسابقه‌ای و البته اقلیم نامساعد دارد.

در این خودرو نیز همان پیشرانه همیشگی 5.2 لیتری 10 سیلندر Vشکل دیده می‌شود. پیشرانه‌ای که 630 اسب‌بخار نیرو و 565 نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. با هوراکان STO می‌توان صفر تا صد را در زیر 3 ثانیه پیمود. جالب آنکه شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت آن نیز 9 ثانیه است. سرعت نهایی این خودرو نیز 310 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

لامبورگینی می‌گوید قیمت پایه هوراکان STO چیزی حدود 328 هزار دلار است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها