کد خبر : 5095

تویوتا کرولا هیبریدی هم آمد

تویوتا کرولا هیبریدی هم آمد

شرکت تویوتا اوایل سال جاری میلادی از نسل جدید کرولا هاچ‌بک رونمایی کرد و بعدها شاهد رونمایی نسخه‌های استیشن و سدان به ترتیب در نمایشگاه پاریس و گوانگژو بودیم. اکنون، بالاخره نوبت معرفی سدان جدید تویوتا در نمایشگاه لس‌آنجلس و اعلام جزئیات کامل پیشرانه‌های هیبریدی این خودرو فرا رسیده است.

به گزارش خودروتک، نسخه هیبریدی تویوتا کرولا از ترکیب پیشرانه الکتریکی 1.8 لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی در کنار یک جعبه‌دنده CVT استفاده می‌کند.

درحالی‌که تویوتا سدان محبوب خود را با پیشرانه‌های معمولی همچنان به فروش خواهد رساند، یک پیشرانه هیبریدی هم برای نخستین بار روی این خودرو قرار است ارائه شود. این سیستم هیبریدی که از پریوس قرض گرفته شده، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی 1.8 لیتری را با دو موتور الکتریکی و یک جعبه‌دنده CVT ترکیب کرده است.

روی‌هم‌رفته این پیشرانه 121 اسب‌بخار قدرت داشته و مصرف سوخت آن زیر 4.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. کرولا سدان هیبریدی 2020 به یک پک باتری Hyper-Prime نیکلی جدید زیر صندلی‌های عقب مجهز شده و همین موضوع مرکز ثقل آن را پایین آورده است.

خودرو به دیفرانسیلی ویژه مجهز شده که می‌تواند گشتاور را به‌صورت اختصاصی به هر یک از چرخ‌های جلو بفرستد. این ویژگی سبب ارائه شتاب‌گیری خطی روی کرولا سدان هیبریدی شده که قطعاً خیلی‌ها را سورپرایز خواهد کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کرولا هیبریدی به هر دو حالت رانندگی عادی و Eco مجهز است. با فعال شدن حالت رانندگی EV، در مسافت‌های کوتاه می‌توانید فقط با تکیه بر توان الکتریکی خودرو رانندگی کنید. این خودرو همچنین یک حالت رانندگی اسپرت هم دارد که با فعال شدن قدرت بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و شتاب‌گیری بهتری را تجربه خواهید کرد. سیستم بازتولید انرژی از ترمزها به‌گونه‌ای طراحی شده تا بهترین عملکرد ممکن را ارائه نماید.

کرولا هیبریدی به دو جفت رینگ 15 اینچی آلیاژی مجهز شده و تمام تجهیزات ایمنی و اطلاعات سرگرمی که از یک محصول جدید خودروسازی بزرگ می‌توانید انتظار داشته باشید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

قیمت‌گذاری این خودرو هنوز اعلام نشده، ولی بدون شک قیمت آن در مقایسه با مدل مجهز به پیشرانه بنزینی یا دیزلی عادی بیشتر خواهد بود. کرولا هیبریدی جدیدترین عضو خانواده خودروهای سبز تویوتا بعد از پریوس، پریوس پرایم، پریوس C، میرای و نسخه‌های هیبریدی کمری، آوالون، راوفور و هایلندر محسوب می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها