کد خبر : 5030

مزدا اولین خودروی برقی خود را در 2020 می سازد

مزدا اولین خودروی برقی خود را در 2020 می سازد

مزدا تا به امروز خودروی الکتریکی روانه بازار نکرده است. اطلاعات جدید به عرضه این محصول در سال 2020 اشاره می‌کند.

به گزارش خودروتک، مزدا اخیرا به لطف معرفی نسل جدید خودروی مزدا 3 در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. این خودرو در مقایسه با نسل گذشته از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد. بزرگترین تغییر این خودرو را باید در موتور مورد استفاده در آن جستجو کرد. مزدا پس از مدت‌ها، موتورهای Skyactiv-X را به صورت تجاری مورد استفاده قرار می‌دهد. در حالی که این موتور باعث افرایش قدرت تولیدی و کاهش مصرف سوخت می‌شود، بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو منتظر معرفی خودروی برقی مزدا هستند. به تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از سوی Autocar در فضای مجازی منتشر شده، خودروی برقی مزدا به عنوان یک محصول مستقل در سال 2020 از راه می‌رسد. در همین راستا خودروی الکتریکی مزدا بر اساس خودروهای کنونی آن توسعه پیدا نمی‌کند. در حال حاضر در رابطه با این موضوع که با چه خودروی برقی روبه‌رو هستیم، اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

احتمال عرضه این خودرو به صورت هیبریدی، پلاگین هیبریدی و یا تمام الکتریکی وجود دارد؛ با این حال مدیر بخش طراحی مزدا اعلام کرده این شرکت به دنبال توسعه یک خودروی کاملا دیجیتالی نیست. به نظر می‌رسد مزدا قصد دارد محصول آینده آن طراحی فضایی و یا عجیب نداشته باشد.

مدیر بخش طراحی این برند در اروپا، Jo Stenuit به این نکته اشاره کرده که خودروی برقی مزدا طراحی متفاوتی در مقایسه با دیگر محصولات الکتریکی موجود در بازار خواهد داشت. هم اکنون اطلاعات کمی در رابطه با این خودرو در فضای مجازی منتشر شده است. در سال 2017 شاهد شروع همکاری شرکت‌های مزدا، تویوتا و Denso در زمینه تولید خودروهای برقی بودیم.

بر اساس قراردادی که میان این سه شرکت منعقد شد، یک پلتفرم مشترک توسعه پیدا می‌کند که توسط هر سه برند قابل استفاده است. از این پلتفرم می‌توان برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی در سگمنت‌های سدان، کامیون‌های سبک و همچنین خودروهای SUV استفاده کرد. با وجود این همکاری، مزدا از پلتفرم مشترک برای توسعه اولین خودروی برقی خود استفاده نخواهد کرد.

مدیر مزدا در اروپا، Jeff Guyton به این موضوع اشاره کرده که اولین خودرو برقی این برند با استفاده از پلتفرم مشترک آن با تویوتا و Denso توسعه پیدا نمی‌کند. بر اساس اعلام Guyton، مزدا پیش از این قرارداد توسعه خودروی برقی خود را بر اساس یک پلتفرم اختصاصی آغاز کرده است.

توسعه و تولید خودروهای برقی نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و زمان طولانی دارد. در همین راستا همکاری میان شرکت‌های مختلف می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و همچنین خودروهای برقی را در مدت زمان کوتاه‌تری در اختیار خریداران قرار دهد. همکاری شرکت‌های مزدا، تویوتا و Denso می‌تواند برای هر سه شرکت مفید واقع شود.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها