کد خبر : 48253

اولین اطلاعات از پروژه سری پورشه | سریع‌ترین سدان جهان در جهنم سبز

اولین اطلاعات از پروژه سری پورشه | سریع‌ترین سدان جهان در جهنم سبز

با توجه به عکس‌ها می‌توان اینطور برداشت کرد که پورشه برای ثبت این زمان اصلاحات اساسی بر روی پانامرا انجام داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، به نظر می‌رسد شرکت پورشه این سوپرخودروساز اشتوتگارتی قصد ندارد ثبت رکوردهای غیرقابل باور در پیست نوربرگ رینگ آلمان موسوم به جهنم سبز را متوقف کند و در جدیدترین رکوردشکنی خود به دنبال ثبت سریع ترین زمان با یک سدان چهار درب تولید انبوه است.

در پروژه جدیدی از این شرکت که با نام “Lion” شناخته شده و شامل یک نسخه سبک وزن‌تر و قدرتمندتر پانامراتوربو است پورشه قصد دارد رکورد سریع ترین سدان جهان در جهنم سبز را با ثبت زمان 7 دقیقه و 11 ثانیه از آن خود کند.

پانامرا

به نظر می‌رسد شرکت پورشه در پایان یک روز مخصوص حضور خودروسازان در پیست نوربرگ رینگ (تنها خودروسازان اجازه حضور در این پیست را دارند) توانسته این زمان را به ثبت برساند و در ادامه خودرو تیم تبلیغات شرکت پورشه مشغول ثبت تصویر از این مدل خاص بوده است. عکاسان جاسوسی نیز توانسته اند تصاویری از این خودرو را به ثبت برسانند که می توانید آن ها را مشاهده کنید.

با توجه به عکس‌ها می‌توان اینطور برداشت کرد که پورشه برای ثبت این زمان اصلاحات اساسی بر روی پانامرا انجام داده است. چرخ‌های 21 اینچی به همراه کلیپر ترمز زرد رنگ که به احتمال زیاد از نوع کربن سرامیکی هستند در کنار صندلی مسابقه ای فیبرکربنی و استفاده از رول کیج در داخل اتاق از مهم ترین تغییرات برای ثبت چنین زمان سریعی است.

در زمینه قوای محرکه به احتمال زیاد پورشه از یک موتور 4 لیتری دو توربو V-8 برای نیرو رسانی به این خودرو خاص استفاده کرده که محتمل است حداکثر قدرت آن به 750 اسب بخار برسد. پورشه برای ثبت این رکورد در حدود 250 کیلوگرم از وزن این سدان کم کرده است و وزن نهایی چیزی در حدود 1800 کیلوگرم است.

به احتمال زیاد شرکت پورشه اطلاعات جدیدی از این مدل ویژه را منتشر خواهد کرد و باید دید سرانجام این پروژه هیجان انگیز به کجا ختم می شود. در حال حاضر شرکت پورشه نسل دوم پانامرا را در مدل ها و تریم‌های مختلفی تولید می‌کند و امکان انتخاب مدل دیزلی و هیبریدی علاوه بر مدل بنزین سوز برای این نسل از پانامرا وجود دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها