کد خبر : 42691

حسن ختام تولید لکسوس GS با معرفی یک مدل ویژه

حسن ختام تولید لکسوس GS با معرفی یک مدل ویژه

بعد از کش و قوس‌های فراوان و شایعه‌های بسیار در مورد سری GS، اکنون خبر رسیده که این سدان ژاپنی از خط تولید خارج می‌شود

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، لکسوس از GS350 F Sport رونمایی کرد و آن را بهترین GS تولید شده تاکنون نامید.

متاسفانه بعد از اعلام این خبر شرکت ژاپنی اعلام کرد که تصمیم گرفته خط تولید این مدل را برچیند. براساس گزارش Autoblog، لکسوس پس از ماه آگوست دیگر تولید خودروهای سری GS را ادامه نخواهد داد که شامل Lexus GS F؛ که عملکردی بالاتر از مدل‌های معمول این سری داشتند، نیز می‌شود.

البته هیچ کس دوست ندارد یک سدان سایز متوسط لوکس از رده تولید خارج شود، اما متاسفانه این اتفاق چندان هم دور از انتظار نبود. از اوایل سال ۲۰۱۷ شایعاتی در این مورد منتشر شده بود و اهالی خودرو به خصوص مشتاقان لکسوس و سری GS را به شوک فرو برده بود.

 

سال گذشته مدل GS تنها ۴٪ از کل فروش لکسوس را به خود اختصاص داده بود. طی سه ماه اول سال ۲۰۲۰، فقط ۶۲۴ عدد GS فروخته شده که نسبت به سال گذشته کاهشی ۳۴ درصدی را تجربه کرده است. فروش کل سال ۲۰۱۹ نیز با کاهشی ۴۸.۸ درصدی همراه بوده که فقط ۳۷۳۷ عدد بوده است. این مدل بهترین سال خود را مدیون ۲۰۱۵ است که فروش ۲۳۱۱۷ عدد را شاهد بوده است.

ظاهرا تویوتا قصد داشته که بعد از عرضه نسل دوم، خط تولید این خودرو را جمع‌آوری کند اما به لطف مدیران لکسوس تاکنون تولید آن ادامه داشته است، ولی ظاهرا چشم امید آنان نیز دیگر بی‌فایده است. این شرکت ژاپنی مدل‌های زیادی از کوپه و سدان برای انتخاب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در پایان گفتنی است که Lexus GS نیز از موج بازنشسته شدن سدان ها بی‌نصیب نمانده و به‌ زودی به آرامشی ابدی خواهد رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها