کد خبر : 38933

نسخه های برقی و دیزلی فولکس واگن گلف 2020 رونمایی شد

نسخه های برقی و دیزلی فولکس واگن گلف 2020 رونمایی شد

سیستم تعلیق فولکس واگن گلف GTE و GTD همانند مدل GTI ارتقا پیدا کرده است. برای این محصولات سیستم کنترلی جدید به نام Vehicle Dynamics Manager درنظر گرفته شده که همراه با سیستم کنترل تطبیقی شاسی کار می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در گذشته اگر خواهان خریداری یک خودروی هاچ بک قدرتمند با برند فولکس واگن بودید، باید گلف GTI را خریداری می‌کردید. در حالی که به تازگی نسل هشتم این خودروی آلمانی معرفی شده و در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 به نمایش گذاشته می‌شود، اما این خودرو دیگر تنها انتخاب شما نخواهد بود.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که فولکس واگن پولو و Up و همچنین گلف R مدنظر ما نیست. فولکس واگن همراه با خودروی گلف GTI از دو نسخه دیگر آن، پلاگین هیبریدی GTE و دیزلی GTD نیز رونمایی کرده است. این دو مدل از طراحی ظاهری مشابه با مدل GTI بهره می‌برند و دارای طراحی جدید بخش جلویی و چراغ‌های LED درون سپر خود هستند.

مدل GTD این خودروی هاچ بک در بخش پشتی خود به خروجی اگزوز دوگانه مجهز شده که در سمت چپ قرار گرفته‌اند. در بخش پشتی مدل GTE و زیر لوگوی فولکس واگن، نام GTE به چشم می‌خورد. در این بخش شاهد حضور دو المان برای خروجی اگزوز هستیم که البته جعلی هستند. هر دو این مدل‌ها از طراحی کابین مشابه با مدل GTI بهره می‌برند که البته بهبودهایی را در این بخش تجربه کرده‌اند. این محصولات به کیلومترشمار دیجیتال و صفحه نمایش 10 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات مجهز شده‌اند.

فرمان این خودروها دارای پوشش چرم است. روی هریک از رینگ‌ها، مدل خودرو حک شده است. علاوه بر این موضوع، تریم داخلی هر مدل نیز منحصر به فرد است. در حالی که رنگ کیلومترشمار مدل GTI به آبی تمایل دارد، این رنگ برای GTE هیبریدی و GTD دیزلی به ترتیب مایل به آبی و نقره‌ای است.

به سراغ سیستم تعلیق این دو خودروی آلمانی می‌رویم. سیستم تعلیق فولکس واگن گلف GTE و GTD همانند مدل GTI ارتقا پیدا کرده است. برای این محصولات سیستم کنترلی جدید به نام Vehicle Dynamics Manager درنظر گرفته شده که همراه با سیستم کنترل تطبیقی شاسی کار می‌کند. این سیستم ارتفاع دمپرها را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که فرمان پذیری بهبود پیدا کند و در زمان رانندگی در شرایط و جاده‌های مختلف، آرامش سرنشینان حفظ شود. فولکس واگن برای این محصولات خود چهار حالت رانندگی مختلف شامل کامفورت، Eco، اسپرت و Individual درنظر گرفته که حالت آخر، امکان شخصی سازی تنظیمات را برای خریدار فراهم می‌کند.

فولکس واگن گلف GTD از نظر قدرت تولیدی، حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد و نمی‌تواند با مدل GTI رقابت کند. فولکس واگن برای این مدل یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربودیزل درنظر گرفته که قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته خودکار DSG به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل پلاگین هیبریدی گلف GTE به یک موتور 1.4 لیتری بنزینی و یک موتور برقی مجهز شده است. موتور بنزینی قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت بوده و موتور برقی آن نیز 114 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مدل GTE در مجموع قدرتی برابر با 241 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 400 نیوتن متر است. از آنجایی که با یک خودروی پلاگین هیبریدی روبه‌رو هستیم، برد آن در حالت تمام الکتریکی به 60 کیلومتر می‌رسد. حداکثر سرعت آن با موتور برقی برابر با 130 کیلومتر است. این خودرو تنها با گیربکس 6 سرعته خودکار DSG به فروش می‌رسد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که مشخصات موجود در این مطلب مربوط به نسخه اروپایی خودروهای فولکس واگن گلف GTE و GTD می‌شود. این محصولات در ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهند شد و خریداران در این کشور به مدل GTI خودروی گلف دسترسی خواهند داشت. مدل GTE و GTD اواخر سال جاری میلادی وارد بازارهای اروپایی خواهند شد، البته قیمت آن‌ها هنوز مشخص نشده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها