کد خبر : 3804

فورد رنجر مخصوص برزیلی ها

فورد رنجر مخصوص برزیلی ها

فورد رنجر رپتور (Ranger Raptor) در بازار آمریکا به فروش نمی‌رسد، اما نکته جالب اینجاست که فورد در نمایشگاه خودروی سائو پائولو از یک مدل مفهومی به نام رنجر استورم (Ranger Storm) رونمایی کرده است.

به گزارش خودروتک، فورد در نمایشگاه سائوپائولو دو کانسپت متفاوت از پیکاپ رنجر را در معرض دید عموم قرار داد. احتمال تولید نسخه بلک ادیشن بیشتر به نظر می‌رسد.

این کانسپت جدید که همانند مدل رنجر رپتور تنومند و سرسخت به نظر می‌رسد، بر پایه تیپ لیمیتد (Limited) از فورد رنجر ساخته شده است.

از ویژگی‌های این مدل مفهومی می‌توان به طراحی تهاجمی قسمت جلو، اسکید پلیت (skid plate) نقره‌ای رنگ و ورودی‌های هوای اسپرت اشاره کرد. البته ویژگی بارز این تراک وجود نوشته “STORM” روی جلوپنجره است که در این بخش شبیه به مدل‌های اف-150 رپتور و اکو اسپرت استورم (EcoSport Storm) به نظر می‌رسد.

از تجهیزات این مدل مفهومی می‌توان به اسنورکل (snorkel)، باربند نقره‌ای رنگ، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی و تایرهای اسکورپیون ام‌تی‌آر (Scorpion MTR) از برند پیرلی اشاره کرد.

اگرچه نسخه مخصوص اروپا از فورد رنجر رپتور به پیشرانه دیزلی 2.0 لیتری چهار سیلندر مجهز است که با بهره‌مندی از دو توربوشارژر می‌تواند 210 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند، نیروی مورد نیاز برای مدل مفهومی رنجر استورم توسط پیشرانه دیزلی پنج سیلندر با 3.2 لیتر حجم تامین می‌شود. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 470 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. این نیرو توسط جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک، به هر دو محور انتقال داده می‌شود.

علاوه‌بر مدل رنجر استورم، فورد از یک کانسپت دیگر برپایه مدل رنجر تحت عنوان بلک ادیشن (Black Edition) هم پرده‌برداری کرده است. همان‌طور که از نام این مدل مفهومی مشخص است، با یک پیکاپ تماماً مشکی رنگ طرف هستیم. در مدل بلک ادیشن شاهد جلوپنجره‌ای متفاوت هستیم و قسمتی که آینه‌های جانبی را به بدنه متصل می‌کند، طرحی منحصربه‌فرد دارد. همچنین چراغ‌های عقب این مدل هم تغییراتی داشته‌اند و نسخه بلک ادیشن به رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی مجهز شده است.

احتمال این‌که شاهد نسخه تولید انبوه از مدل مفهومی بلک ادیشن باشیم زیاد است، چرا که سال گذشته شرکت فورد در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از مدلی به نام رنجر بلک ادیشن رونمایی کرد. این مدل بر پایه تیپ لیمیتد از فورد رنجر ساخته شده بود و فضای خارجی آن تماماً مشکی رنگ بود.

منبع:

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها