کد خبر : 3435

عجیب اما واقعی/ ب ام و M3 استیشن تولید خواهد شد

عجیب اما واقعی/ ب ام و M3 استیشن تولید خواهد شد

از سال 1985 که اولین ویرایش ب‌ام‌و سری 3 ام‌پاور رونمایی شد تا همین چند ماه پیش، ب‌ام‌و تنها روی مدل‌های کوپه، سدان و روباز این خودرو مانور داده بود. در حقیقت هرگز بنا نداشت که روی پروژه استیشن این سری کار کند.

به گزارش خودروتک، این خودرو که برپایه نسل هفتم ب‌ام‌و سری 3 شکل گرفته رقیبی برای آئودی RS4 Avant و مرسدس‌بنز C63 AMG Estate خواهد بود.“حالا تصاویر جاسوسی جدید از نهایی شدن تولید M3 استیشن‌واگن خبر دارد. ب‌ام‌و حتی کد آن را نیز G21‌ انتخاب کرده است. جالب آن‌که G20‌ کد نسل هفتم سری سه است.

اینکه چرا ب‌ام‌و بعد از 33 سال تصمیم به تولید چنین محصولی گرفته می‌تواند مربوط به نیاز اخیر بازارهای اروپایی نسبت به سگمنت استیشن‌واگن باشد؛ اما وبسایت اتوکار می‌گوید این کار پاسخ ب‌ام‌و است پس از سال‌ها تحت فشار بودن از سوی آئودی با مدل RS4 Avant و مرسدس‌بنز با مدل C63 AMG Estate.

همان‌طور که از ابتدا هم پیش‌بینی می‌شد،‌ این ب‌ام‌و هرگز راهی بازار آمریکا نمی‌شود. دلیل این استراتژی، خصومت نیست. نیاز به خودروهای واگن در بازار آمریکای شمالی آنقدر کم است که حتی به هزینه‌های لجستیک آن نیز نمی‌ارزد.

درباره مشخصات فنی این خودرو حدس و گمان‌هایی مطرح می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو با پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی دو توربو که قدرتی بیش از 500 اسب‌بخار دارد، راهی بازار می‌شود. هم‌چنین گفته می‌شود که سیستم انتقال قدرت آن به طور حتم AWD خواهد بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها