کد خبر : 2833

در انتظار عرضه شورولت کاماروی هیبریدی

در انتظار عرضه شورولت کاماروی هیبریدی

فورد قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد نسخه هیبریدی موستانگ را روانه بازار کند و اکنون به نظر می‌رسد شورولت نیز می‌خواهد کامارو را الکتریکی‌سازی نماید.

به گزارش خودروتک، با اعلام رونمایی فورد موستانگ هیبریدی در سال 2020، ظاهراً شورولت هم برای عقب نماندن از قافله دست‌به‌کار شده و می‌خواهد کامارو هیبریدی را روانه بازار کند به گزارش موتور آتوریتی، ظاهراً جنرال‌موتورز در حال نظرسنجی از مشتریان خود در مورد پیشرانه‌های احتمالی کامارو است. با استناد به اسکرین‌شات‌هایی که در انجمن Camaro6 منتشر شده، گزینه‌های احتمالی شامل دو نسخه هیبریدی و یک 4 سیلندر توربو 2.7 لیتری جدید می‌شود.

گفته شده پیشرانه 4 سیلندر مذکور 310 اسب‌بخار قدرت دارد و صفر تا صدی 5.2 ثانیه‌ای برای کامارو به ارمغان می‌آورد. درحالی‌که جزئیات کامل هنوز منتشر نشده، ولی این پیشرانه بسیار شبیه به آن چیزی است که در سیلورادو 2019 قبلاً دیده بودیم. شورولت احتمالاً آن را جانشین پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 275 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور خواهد کرد.

این پیشرانه کامارو 4 سیلندر را از نظر قدرت هم‌سطح فورد موستانگ مجهز به پیشرانه 4 سیلندر اکوبوست قرار می‌دهد. پیشرانه فورد موستانگ مذکور نیز 310 اسب‌بخار قدرت دارد.

در نظرسنجی جنرال موتورز به دو پیشرانه هیبریدی هم اشاره شده است. گزینه اول یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر هیبریدی است که روی‌هم‌رفته 365 اسب‌بخار قدرت دارد. با این پیشرانه، کامارو صفر تا صد را در 4.4 ثانیه پر می‌کند و به‌صورت میانگین، مصرف سوختی برابر با 7.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد.

دومین پیشرانه هیبریدی از یک 6.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی و موتوری الکتریکی استفاده می‌کند و خروجی قدرت کلی آن بین 455 تا 545 اسب‌بخار است. با این قدرت اضافی، صفر تا صد خودرو از 4 به 3.7 ثانیه می‌رسد. مصرف سوخت خودرو با این پیشرانه بسته به تیونینگ آن، بین 11.7 لیتر تا 9.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

درحالی‌که به این آمار و ارقام نمی‌توان اطمینان کرد، ولی گفته شده که آپشن پیشرانه هیبریدی در مدل پایه 4 هزار دلار قیمت دارد که تقریباً هم قیمت پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری است. هشت سیلندر خورجینی هیبریدی از سویی دیگر یک آپشن هشت هزار دلاری بوده و دقیقاً 4 هزار دلار از هشت سیلندر خورجینی استاندارد گران‌تر است.

ظاهراً شورولت برای رقابت با موستانگ هیبریدی که سال 2020 روانه باز می‌شود می‌خواهد این پیشرانه‌های هیبریدی را برای کامارو ارائه کند. شرکت در مورد این خودرو خیلی صحبت نکرده است، ولی یکی از مقامات فورد قبلاً گفته بود که موستانگ هیبریدی عملکرد فنی کاملاً مشابه مدل‌های مجهز به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی این خودرو را خواهد داشت.

اطلاعات بیشتری در مورد موستانگ هیبریدی در دست نیست، ولی گزارش‌های منتشر شده می‌گویند این خودرو از یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست 4 سیلندر و جعبه‌دنده 10 سرعته اتومات استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود این خودرو حدوداً 400 اسب‌بخار قدرت دارد و صفر تا صد را زیر 5 ثانیه پر می‌کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها