کد خبر : 24258

نسخه جدید ب ام و سری 2 کوپه در راه است

نسخه جدید ب ام و سری 2 کوپه در راه است

اشتباه نکنید، خودرویی که قرار است درباره آن صحبت کنیم سری 2 گرندتورر نیست بلکه نسخه ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه است که به عنوان مدلی جدید به خانواده روبه گسترش محصولات ب‌ام‌و وارد شده است. اکنون تصاویر مخفیانه جدیدی از نمونه تحت آزمایش این مدل گرفته شده، خودرویی که قرار است در آینده نزدیک و به عنوان رقیب نسل دوم مرسدس‌بنز CLA وارد بازار شود.

به گزارش خودروتک ، ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه در آینده نزدیک و به عنوان رقیب نسل دوم مرسدس‌بنز CLA وارد بازار خواهد شد.

اولین نکته جالب در مورد این خودرو پوشش‌های استتاری آن بوده که با سایر نمونه‌های مشابه متفاوت است. گذشته از این، گویا با خودرویی روبه‌رو هستیم که تا ورود به خط تولید فاصله چندانی ندارد زیرا به نظر می‌رسد تمام بخش‌های آن به طور کامل ساخته شده است.

نکته دیگر اینکه احتمالاً با نمونه M235i xDrive از سری 2 گرن‌کوپه طرف هستیم که بالاترین نسخه از این مدل خواهد بود. اگر می‌پرسید که از کجا معلوم؟ باید توجه شما را به جلوپنجره این خودرو جلب کنیم چراکه کاملاً مشابه جلوپنجره نسل جدید هاچ‌بک پنج در M135i است که مدتی پیش معرفی شد. البته کالیپر ترمزهای آبی رنگ مزین به نشان M را نیز نباید از نظر دور داشت که در این خودرو قابل مشاهده است. علاوه‌براین ورودی‌های هوا در سپر جلو، خروجی‌های اگزوز عقب و سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر از مدل‌های استاندارد نیز خبر از هویت این مدل می‌دهند.

جالب است که روی درهای جلو این خودرو آدرس وب‌سایت ب‌ام‌و نوشته شده که اگر به آن سر بزنید، متوجه می‌شوید که در حال مشاهده صفحه اختصاصی این خودرو هستید که تصویری تبلیغاتی ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه قرار داده شده و روز 24 جولای به عنوان تاریخ رونمایی، معرفی شده است. به بیان ساده‌تر، برای آشنایی کامل با مشخصات ظاهری و فنی این سدان خوش استایل باید چند روزی منتظر بمانیم.

ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه

اطلاعاتی که فعلاً از این خودرو داریم نیز چندان کم و نامشخص نیست. تا همین جای کار مشخص شده که ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه همچون سایر مدل‌های این سری و نسل جدید سری یک، بر روی پلتفرم کاملاً جدید دیفرانسیل-جلو ساخته شده است. البته قوی‌ترین نسخه این خودرو نیز همچون مدل M135i به صورت استاندارد به قابلیت AWD مجهز خواهد شد. قوای حرکتی این مدل از قوی‌ترین پیشرانه 4 سیلندر ب‌ام‌و (که در خودروهای خیابانی نصب می‌شود) تامین خواهد شد که 2 لیتر حجم، 302 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بد نیست بدانید این پیشرانه در کراس‌اور کوچک و جدید ب‌ام‌و یعنی X2 M35i نیز نصب شده است.

با توجه به این‌که به احتمال زیاد وزن M235i گرن‌کوپه سنگین‌تر از M135i خواهد بود، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت شتاب صفر تا صد این خودرو رقمی کمتر از 4.8 ثانیه باشد که مدل هاچ‌بک موفق به ثبت آن شده است. البته باید توجه داشت که پکیج عملکردی M نیز برای مدل M135i قابل سفارش است که رقم شتاب صفر تا صد آن را 0.1 ثانیه سریع‌تر خواهد کرد که به احتمال فراوان این مجموعه برای ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه نیز قابل دریافت خواهد بود. شرکت ب‌ام‌و همچون بسیاری دیگر از محصولات خود حداکثر سرعت این مدل را نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود خواهد کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها