کد خبر : 24025

ب ام و M5 اسلحه جدید پلیس استرالیا

ب ام و M5 اسلحه جدید پلیس استرالیا

بعضی از کشور‌ها خودرو‌های پلیس عجیب و غریبی را برای گشت زنی در خیابان‌ها انتخاب کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به مدل لایکِن هایپر اسپورت ۳٫۴ میلیون دلاری محصول کمپانی W Motors که اخیراً به ناوگان پلیس ابوظبی ملحق شد اشاره کرد.

به گزارش خودروتک ، این در حالیست که مدل‌های لامبورگینی هوراکان بخشی از نیروی پلیس ایتالیا بوده و خودرو‌های گشت زنی آمریکا یعنی داج چارجر نیز به تعقیب تبهکاران می‌پردازند.

و اکنون مدل M5 کامپِتیشِن کمپانی BMW جدیدترین خودرو پرفورمنسی است که برای انجام وظایف پلیسی به یک خودرو پلیس تبدیل می‌شود.

این سوپر سدان به تازگی به نیروی پلیس استرالیا در ایالت ویکتوریا اضافه شده و برای وظیفه‌ی گشت زنی در بزرگراه‌ها به اتومبیل‌های پلیس کنونی این ایالت یعنی ۵۳۰d ملحق می‌شود.

این خودرو با مجهز شدن به چراغ‌های اضطراری بر روی سقف، ورودی‌های هوا، و پلاک‌های ماشین در جلو و عقب خودرو که با پوشش مخصوص پلیس ترکیب شده، به عنوان یک خودرو پلیس حتی ارعاب آمیز‌تر از قبل نیز به نظر رسیده و با کمال میل اتومبیل خود را برای آن در کنار جاده نگه خواهیم داشت.

به گفته‌ی Vikram Pawah مدیر عامل کمپانی BMW در استرالیا “ با ورود مدل فوق العاده‌ی BMW M5 کامپتیشن به بخش خدمات پلیس ایالت ویکتوریا، سطح پرفورمنس به بالاترین حد خود رسیده است.

جنبه‌های توانایی همه جانبه‌ی مدل M5 در ترکیب با ایمنی سیستم رانندگی دو دیفرانسیل xDrive، این خودرو را به اتومبیلی ذاتاً مناسب برای انجام وظایف پویای پلیسی تبدیل کرده است”.

از آنجاییکه پرفورمنس فوق العاده‌ی M5 کامپتیشن آن را به یک خودرو پلیسی بسیار توانمند برای به دام انداختن خلافکاران تبدیل می‌کند فرار کردن از دست این سوپر سدان کار چندان راحتی نخواهد بود.

این خودرو به لطف برخورداری از یک موتور ۴٫۴ لیتری هشت سیلندر توربو شارژ دو قلو با توان تولید ۶۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۳ پوند فوت گشتاور، برای رسیدن به سرعت ۶۲ مایل در ساعت یا صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به تنها ۳٫۳ ثانیه زمان نیاز داشته و همچنین سرعت اوج آن نیز برابر با ۱۵۵ مایل در ساعت برآورد شده است.

در صورت تجهیز این خودرو به پکیج M Driver سرعت اوج آن به ۱۹۰ مایل در ساعت خواهد رسید.

تمامی قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت به سیستم رانندگی دو دیفرانسیل متمایل به عقب M xDrive منتقل خواهد شد که این ترکیب قطعاً M5 کامپتیشن را به سریع‌ترین اتومبیل پلیس در استرالیا تبدیل می‌کند.

M5 کامپتیشن در استرالیا معادل ۲۳۰,۰۰۰ دلار استرالیا قیمت گذاری شده که این رقم معادل ۱۶۱,۳۶۵ دلار آمریکا است.

با این حال از آنجاییکه این خودرو به مدت ۱۲ ماه به صورت قرضی در اختیار پلیس ویکتوریا قرار گرفته این سازمان حتی یک سنت هم بابت این سوپر سدان پرداخت نکرده است.

خرید مدل M5 کامپتیشن کمپانی BMW در آمریکا برای شما حداقل برابر با ۱۱۰,۰۰۰ دلار تمام خواهد شد.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها