کد خبر : 21623

کیا سلتوس رونمایی شد

کیا سلتوس رونمایی شد

شرکت کیا از کراس‌اوور کامپکت جدید خود رونمایی کرد. کیا سلتوس با موتور تنفس طبیعی و همچنین موتور توربوشارژ وارد بازار می‌شود.

به گزارش خودروتک ، در حالی که کشورهای اروپایی در تاریخ 26 ژوئن شاهد معرفی کیا XCeed مدل 2020 خواهند بود، امروز خودروی کیا سلتوس به صورت رسمی رونمایی شده است. این کرا‌س‌اوور کوچک یک خودروی مهم برای کیا محسوب می‌شود که از فوریه 2018 و با معرفی خودروی SP پروژه آن استارت خورد. دومین نمونه مفهومی این خودرو با نام Signature در اواخر مارس سال جاری میلادی معرفی شد. پس از انتشار چندین تیزر، امروز کیا Seltos در کشور هند از راه رسید.

این خودرو در کشوری معرفی شده که خودروهای ارزان‌قیمت رقابت سنگینی با یکدیگر دارند. این کراس‌اوور کامپکت که در طراحی خارجی آن از مدل‌های مفهومی قبلی الهام گرفته شده است، در بسیاری از بازارها برای فروش عرضه می‌شود. در جلوی این اتومبیل شاهد چراغ‌های LED هستیم که در مقایسه با محصولات مشابه بازار از طراحی متفاوتی بهره می‌برد. کیا سلتوس در بالاترین تریم خود، GT Line از ویژگی‌های ظاهری جذابی مانند رینگ‌های 18 اینچی بهره می‌برد. مدل‌های ارزان‌تر این کراس‌اوور کره‌ای با رینگ‌های 16 و یا 17 اینچی وارد بازار می‌شوند.

مانند چراغ‌های جلو، در بخش پشتی این خودرو نیز شاهد حضور چراغ‌های LED هستیم. جلو پنجره دماغه ببر در این خودرو به چشم می‌خورد و در بخش پشتی آن شاهد حضور دو محفظه جعلی برای اگزوز هستیم که ظاهر زشتی برای آن به همراه داشته است. کیا سلتوس مانند هیوندای Venue دارای کابین مناسبی است. در گذشته شاهد انتشار طرح‌های رسمی از فضای داخلی این خودرو بودیم. نماینده کیا دارای نمایشگر لمسی 10.25 اینچی بوده و به صورت سفارشی با هدآپ دیسپلی 8.0 اینچی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. در لیست تجهیزات سفارشی این خودرو شاهد حضور سیستم صوتی Bose با 8 اسپیکر هستیم.

کیا Seltos بنابر بازار هدف خود، با موتورهای مختلفی به فروش می‌رسد. این خودرو با موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با امکان تولید 175 اسب بخار، موتور تنفس طبیعی 2.0 لیتری با امکان تولید 147 اسب بخار قدرت و موتور توربودیزل 1.6 لیتری با امکان تولید 134 اسب بخار قدرت در اختیار خریداران قرار می ‌گیرد. کیا برای این خودرو 3 گیربکس مختلف در نظر گرفته است. خریداران می‌توانند کیا سلتوس را با گیربکس خودکار CVT، 6 سرعته خودکار و 7 سرعته خودکار دو کلاچه سفارش دهند.

در حالی که کیا در رابطه با مدل مجهز به سیستم چهار چرخ محرک این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده است، سلتوس از حالت‌های رانندگی نرمال، اکو و اسپرت بهره می‌برد. این کراس‌اوور به سیستم Sound Mood Lighting مجهز شده که دارای 6 تم و 8 رنگ است. در ماه‌های آینده شرکت کیا از این خودرو در کشورهای دیگر رونمایی می‌کند. این کراس‌اوور جدید در کره جنوبی و هند به تولید می‌رسد. 

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها