کد خبر : 1654

فولکس قورباغه ای «صفر کیلومتر» با قیمت کهکشانی

فولکس قورباغه ای «صفر کیلومتر» با قیمت کهکشانی

در تاریخ صنعت خودروسازی مدل هایی وجود دارند که به یک نماد تبدیل شده و شهرتی جهانی دارند. فورد ماستنگ و پورشه 911 دو مورد از این مدل ها هستند که تمامی علاقه مندان به اتومبیل آنها را می شناسند.

به گزارش خودروتک، اما اگر بخواهیم به مثالی بهتر در این زمینه اشاره داشته باشیم، باید از فولکس واگن بیتل یاد کنیم. این اتومبیل در طول حیات بلند مدت خود تغییرات کمی به خود دیده و به عنوان مدلی نوستالژیک برای افراد پیر و جوان در کشورهای مختلف شناخته می شود.

به دلیل قدمتی که فولکس واگن بیتل دارد، کم نیستند افرادی که بخواهند با خرید یک دستگاه از آن خاطرات خوش گذشته را دوباره زنده کنند. در حال حاضر نمونه های دست دوم این خودرو بسته به وضعیت سلامتی با قیمت هایی متنوع به فروش گذاشته می شوند.

Ivan-Beth-Hodge-VW-Bug-1990s-LOVEVW0316

اما یک سوال مهم؛ چنانچه نمونه ای کلاسیک، اصیل و صفر کیلومتر از بیتل اکنون موجود باشد، چقدر حاضرید برای آن پرداخت کنید؟

به تازگی مجله Hemmings که در زمینه معرفی و فروش اتومبیل های قدیمی و کلاسیک فعالیت می کند، یک مدل فوق العاده خاص از فولکس واگن بیتل را لیست کرده است.

one-million-dollar-vw-beetle (2)

آن چیزی که مدل مورد بحث را از دیگر نمونه ها متمایز می کند، اینست که در سال 1964 به صورت صفر کیلومتر خریداری شده و در این مدت اصلا مورد استفاده قرار نگرفته است. به همین جهت هیچ گونه سرویسی بر روی آن انجام نشده و کلیه قطعات، اصلی هستند.

با این حساب لاستیک های دور سفید، صندلی های قرمز روشن و روکش سقفی که در تصاویر مشاهده می کنید، اصل و دست نخورده باقی مانده اند.

one-million-dollar-vw-beetle (3)

صفحه کیلومتر شمار این بیتل 54 ساله اینک کارکرد فقط و فقط 23 مایلی (37 کیلومتر) را نشان می دهد. البته تصاویر موجود قبل از جابجایی خودرو ثبت شده اند، به همین خاطر رقم 22 مایل بر روی کیلومتر سنج دیده می شود.

one-million-dollar-vw-beetle (5)

با توجه به شرایط استثنایی، قیمتی استثنایی نیز برای فولکس واگن بیتل صفر کیلومتر مدل 1964 تعیین شده است. چنانچه فردی به این ماشین زمان علاقه مند باشد، باید رقمی برابر با یک میلیون دلار برایش کنار بگذارد، مبلغی که با آن می توان برخی از سریع ترین خودروهای حال حاضر جهان را به گاراژ هدایت کرد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها