کد خبر : 1586

از باواریا با عشق

از باواریا با عشق

مطابق روال همیشگی خودروسازان بزرگ بازار کانادا را دست کم می گیرند و یا حداقل می توان گفت همه چیز با یک تاخیر طولانی در کانادا آغاز میشود، اما گویا اینبار کمپانی بزرگ بی ام و می خواهد سنت شکنی کند و با مدل آلپینا این نگاه را کنار بگذارد.

به گزارش خودروتک، آلپینا B7 Exclusive تنها و تنها مختص بازار کاناداست و بعنوان یک سدان سفارشی ارایه خواهد شد. به گفته کارشناسان کمپانی بی ام و این سدان لوکس راحتی و حس خاص بودن فوق العاده را به زیبایی ارایه می کند و همچنین کمپانی بی ام و گفته که عرضه‌ این خودرو به خاطر گرامی داشت رابطه منحصربه ‌فرد با آلپینا و همچنین عشق کانادایی‌ها به اشرافیت و پرفورمنس می‌باشد.

البته باید گفت آلپینا بهترین نوع بی ام و در نوع خود است که حالا مدل سفارشی ویژه آن در کانادا عرضه خواهد شد. ضرب‌المثل «هم خدا را می‌خواهد و هم خرما» در صنعت خودروسازی به‌گونه‌ای متفاوت وجود دارد. معمولا در کلاس خودروهای بزرگ و لوکس، خدا و خرما را با هم خواستن چیز بدی نیست؛ اما گران تمام می‌شود؛ هرچند آلمانی‌ها فکر تمام جنبه‌های چنین محصولاتی را کرده‌اند.

خودروسازان آلمانی سال‌ها است که از یک فرمول مشترک در ساخت بهترین محصولات لوکس دنیا استفاده می‌کنند. ابتدا یک سدان بزرگ و لوکس می‌سازند، در مرحله‌ی بعد توربوشارژر به آن اضافه می‌کنند، سپس چاشنی سیستم تمام محرک و تایرهای با چسبندگی بالا به خودرو اضافه می‌شود و در آخر فیبر کربن جایگزین تزئینات چوب می‌شود. حاصل این فرمول، تقریبا تمام خودروهای لوکس، پرقدرت و بزرگ آلمانی را شامل می‌شود.

آلپینا یک شرکت خانوادگی با تنها 230 کارمند است که از حدود 50 سال پیش کار خود را با عرضه کیت کاربراتور وبر روی ب‌ام‌و 1500 آغاز کرده است. از آن زمان تاکنون این شرکت خودروهای منحصربه‌فردی را در معیت این کمپانی باواریایی ارائه داده است. تمرکز آلپینا روی گشتاور تولیدی است که انتقال قدرت نرم و بی‌زحمتی را از دورهای پایین می‌سازد؛ اما تنها کار این شرکت بر روی قوای محرکه خلاصه نمی‌شود بلکه با ارائه‌ی تنظیمات خاص سیستم تعلیق نیز باعث بهبود کیفیت سواری خودروها می‌شوند.

از نقطه نظر طراحی باید گفت که این نسخه سفارشی تنها با سه رنگ مشکی، مشکی فروزن و خاکستری فروزن در دسترس است. تنها 7 دستگاه از هر رنگ ساخته خواهد شد و تمامی مدل‌ها دارای پلاک ویژه کابین و نشان‌های خاص خود می‌باشند.

این سه رنگ خاص با جلوپنجره مشکی، تریم کرومی تیره و رینگ‌های 21 اینچی با رنگ مشکی و لاستیک‌های پرفورمنس همراه شده‌اند. آلپینا B7 Exclusive همچنین دارای نشان‌های کرومی مشکی و سیستم اگزوز اسپورت با خروجی‌های کروم مشکی است.

همین طرح تیره به داخل کابین نیز سرایت کرده و در کابین این خودرو شاهد چرم مشکی مرینوی کامل با دوخت‌های متضاد هستیم. رانندگان همچنین شاهد غربیلک فرمان آلپینا و کف‌پوش‌های سفارشی با عناصر خاکستری تیره خواهند بود. نهایتاً باید به پشت‌سری‌های مزین به لوگوی آلپینا اشاره کنیم.

نیروبخش این سدان لوکس سفارشی پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربویی است که قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 799 نیوتون متری تولید می‌کند. این هیولای ویژه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.7 ثانیه ای و حداکثر سرعت 310 کیلومتر در ساعتی دارد.

آلپینا B7 Exclusive ادیشن از ماه آینده در برخی نمایندگی‌های ب‌ام‌و در کانادا عرضه شده و همان‌گونه که گفته شد تنها 21 دستگاه از آن تولید می‌شود. ب‌ام‌و اشاره‌ای به قیمت این خودرو نداشته اما بهای نسخه استاندارد B7 از 158500 دلار آغاز می‌شود.

منبع: هدهد

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها