کد خبر : 12702

رونمایی از کراس اوور جدید مزدا CX-30

رونمایی از کراس اوور جدید مزدا CX-30

یک ماه پیش بود که مزدا تیزرهای مربوط به یک کراس ‌اور جمع‌وجور را منتشر کرد. خودرویی که طبق برنامه قرار بود در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شود. کارشناسان بر این باور بودند که محصول جدید ژاپنی‌ها ویرایش مدرنی از CX-3‌ باشد. نمایشگاه از راه رسید و مزدا نیز به قول خودش عمل کرد. اما آنچه در عمل دیده شد خودرویی کاملاً جدید به اسم CX-30‌ بود.

به گزارش خودروتک ، کراس اور CX-30 به عنوان نماد انقلاب در فناوری Skyactiv‌، محصولی جدید است که بین مدل‌های CX-3 و CX-5 قرار می‌گیرد.

شرکت تاکید می‌کند که این خودرو اساساً از ماهیت CX-3 بهره نمی‌برد و به‌کلی نیز با CX-4 اروپایی فرق دارد. در واقع محصول جدید چیزی است بین مزدا CX-5 و CX-3.

دستاورد مدرن مزدا سبکی نوین در طراحی را به اجرا گذاشته است. سبکی که بر پایه چهره اخمالود خواهد بود. در واقع پیش از این هرچه از اعضای خانواده CX‌ دیده بودیم با زبان خاص مزدا موسوم به Kodo طراحی شده بودند. این کراس‌اور با طول، عرض و ارتفاع 4395، 1795 و 2655 میلی‌متری کمی طویل‌تر و البته عریض‌تر از CX-3 به نظر می‌آید.

مزدا می‌گوید CX-30 نماد انقلاب در فناوری Skyactiv‌ است. درون سینه این خودرو همان پیشرانه مزدا 3 نسل جدید گنجانده شده است. مزدا مدعی است که فرزند جدیدش را باید در کلاس خودروهای سبز قرار داد. چراکه برای قوای محرکه آن از استانداردهای یورو 6 در حوزه بنزین و دیزل استفاده شده است. برای این خودرو دو جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و اتوماتیک در نظر گرفته خواهد شد.

مزدا CX-30

مهم‌ترین بخش حضور کراس اور جدید مزدا در بازار، عرضه نمونه هیبریدی ملایم آن است که بهینه‌سازی عمیقی را نسبت به نمونه‌های قبلی تجربه کرده است. نسخه‌های هیبریدی علاوه‌بر پیشرانه‌های درون‌سوز مدرن دارای موتور برقی تازه طراحی شده‌ای هستند که به منبع تغذیه با باتری‌های 24 ولتی متصل می‌شوند. علاوه براین فناوری اسکای‌اکتیو-X نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است.

مزدا اطلاعات مربوط به عملکرد این خودرو را منتشر نکرده ولی اگر معیار نسل جدید مزدا 3 باشد یعنی باید منتظر 178 اسب‌بخار قدرت و 222 نیوتن‌متر گشتاور باشیم. این خروجی از طریق سامانه مدرن موسوم به i-Activ به چهار چرخ منتقل می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها