کد خبر : 12478

خداحافظی باشکوه مرسدس بنز با موتورهای 12 سیلندر

خداحافظی باشکوه مرسدس بنز با موتورهای 12 سیلندر

مرسدس - ای‌ام‌جی S65 فاینال ادیشن از راه رسید. این خودروی سدان آلمانی به یک موتور 12 سیلندر قدرتمند مجهز شده است.

به گزارش خودروتک ، مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی ژنو حضور فعالی خواهد داشت. در این نمایشگاه این شرکت آلمانی خودروهای زیادی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد که در این میان می‌توان به GLE 53، مدل فیس‌لیفت GLC و مرسدس - ای‌ام‌جی GT R رودستر اشاره کرد. این شرکت آلمانی قصد دارد یک خودروی بسیار خاص را نیز در این نمایشگاه معرفی کند. این خودرو، مرسدس - ای‌ام‌جی S65 فاینال ادیشن نام دارد و همانطور که می‌توان از نام آن حدس زد، آخرین نمونه از مرسدس - ای‌ام‌جی S65 سدان با موتور 12 سیلندر محسوب می‌شود.

این خودرو به صورت تولید محدود روانه بازار می‌شود. مرسدس بنز و AMG قصد دارند تنها 130 نمونه از این خودرو را به تولید برسانند، با توجه به این موضوع با یک خودروی کلکسیونی روبه‌رو هستیم. این خودرو دارای رنگ مشکی بوده و از چهار خروجی اگزوز بهره می‌برد. رینگ‌های در نظر گرفته شده برای این خودروی ویژه دارای رنگ برنزی است.

مرسدس - ای‌ام‌جی S65 فاینال ادیشن به یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.0 لیتر مجهز شده است. این موتور با توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 621 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1000 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سرعت این خودروی سدان در مدت زمان 4.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای یک خودروی 2250 کیلوگرمی بسیار مناسب است.

در حالی که مرسدس بنز و AMG برای بدنه این خودرو از رنگ مشکی جذابی استفاده کرده‌اند، برای ایجاد تضاد در طراحی آن شاهد حضور رینگ‌های 20 اینچی برنزی رنگ هستیم. از رنگ برنزی برای ورودی‌های هوا در جلوی خودرو و همچنین بخش پایینی درب‌ها نیز استفاده شده است. در بخشی از سپر عقب نیز شاهد حضور رنگ برنزی هستیم. نحوه رنگ‌آمیزی این خودرو به گونه‌ای بوده که به بیننده این موضوع را یادآوری می‌کند که با یک خودروی ویژه روبه‌رو است.

مرسدس - ای‌ام‌جی S65 فاینال ادیشن از یک کابین بسیار لوکس و باکیفیت بهره می‌برد. در کابین این خودرو از مواد مشکی رنگ به همراه رده‌های برنزی رنگ استفاده شده است. در کنسول مرکزی این خودرو پلاک 1 تا 130، بر اساس مدلی که در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، حضور پیدا می‌کند. فرمان این خودرو دارای نشان AMG Edition بوده تا حس یک خودروی کاملا خاص به خریدار منتقل شود.

این خودرو به صورت استاندارد از تجهیزات بسیار زیادی بهره می‌برد. مرسدس - ای‌ام‌جی S65 فاینال ادیشن دارای سقف پانوراما بوده و از صندلی‌های عقب اختصاصی بهره می‌برد که در جهت‌های مختلف کامل تنظیم است. مرسدس - ای‌ام‌جی S65 فاینال ادیشن به جدیدترین تجهیزات مرسدس بنز مجهز شده است و دارای پکیج AMG Driver است. این پکیج باعث می‌شود حداکثر سرعت این خودرو به 300 کیلومتر بر ساعت برسد و روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود نشود.

مرسدس بنز در رابطه با قیمت مرسدس - ای‌ام‌جی S65 فاینال ادیشن اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است؛ با این حال می‌دانیم در مقایسه با نمونه استاندارد S65 قیمت بالاتری دارد. در حال حاضر مرسدس - ای‌ام‌جی S65 با قیمت پایه 232,500 دلار در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها