کد خبر : 1202

خبر فاجعه آمیز برای مرسدس بنز

خبر فاجعه آمیز برای مرسدس بنز

دو شرکت آلمانی مرسدس بنز و ای‌ام‌جی خودروی پروژه وان را توسعه داده‌اند؛ با این حال این دو کمپانی نسخه جدید آن را تولید نخواهند کرد.

به گزارش خودروتک، کمپانی مرسدس بنز چند روز پیش به صورت رسمی اعلام کرد خودروی مرسدس – ای‌ام‌جی Preject One در زمان عرضه به بازار با نام وان به فروش می‌رسد. با توجه به نحوه نامگذاری این هایپرکار، بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو منتظر معرفی نمونه‌های جدید آن با نام Two و Three هستند. بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی وب‌سایت Motor Trend در فضای مجازی منتشر شده، مرسدس بنز و AMG برنامه‌ای برای توسعه نسل آینده این هایپرکار ندارند.

مدیر عامل آینده گروه دایملر، Ola Källenius در نمایشگاه خودروی پاریس به Motor Trend اعلام کرده که مرسدس بنز و AMG به دنبال تولید نسخه جایگزین هایپرکار One نیستند. به نظر می‌رسد نامگذاری این خودرو به گونه‌ای انجام نشده که با اعداد بتوان نسخه‌های بعدی آن را تولید کرد. این شرکت با استفاده از نام یک سعی کرده برتری آن را نسبت به رقبا نشان دهد.

در حال حاضر دو شرکت مرسدس بنز و ای‌ام‌جی زمان دقیق عرضه خودروی One را مشخص نکرده‌اند. این هایپرکار یکی از جذاب‌ترین خودروهای تولیدی این دو کمپانی آلمانی محسوب می‌شود. قدرت این هایپرکار را یک موتور 6 سیلندر توربوشارژر با حجم 1.6 لیتر به همراه موتورهای برقی تامین می‌کند. لازم به ذکر است؛ موتور بنزینی این دستگاه در خودروهای فرمول 1 مورد استفاده قرار گرفته است.

موتورهای حاضر در خودروی مرسدس – ای‌ام‌جی One قادر به تولید بیش از 1000 اسب بخار قدرت هستند. مرسدس بنز در طراحی این خودرو روی کاهش وزن آن تمرکز کرده است. وزن این خودرو کمتر از 1400 کیلوگرم بوده و گفته می‌شود نیروی رو به پایین تولیدی آن به 700 کیلوگرم می‌رسد.

ریاست شرکت مرسدس – ای‌ام‌جی، Tobias Moers در گذشته اعلام کرده بود که نمونه نهایی این هایپرکار رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ رینگ به نام خود ثبت می‌کند. به تازگی خودروی لامبورگینی اونتادور SVJ موفق به ثبت رکورد جدیدی در این پیست شده است. رکورد این خودروی سوپراسپرت ایتالیایی برابر با 6:47.97 است. در حال حاضر سریع‌ترین خودرو در پیست نوربرگ رینگ، خودروی مسابقه‌ای پورشه 919 هیبرید Evo است. هم اکنون تمام نمونه‌های مرسدس – ای‌ام‌جی وان به فروش رسیده‌اند و تنها خریداران باید منتظر دریافت آن باشند.


منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها