کد خبر : 83282

نقطه‌های سیاه روی شیشه خودرو چیست؟

گاهی اوقات برخی موارد همیشه جلو چشممان هست و برای ما عادی می شود. اصلا فراموش می کنیم که باید به این مورد هم توجه کنیم. یکی از آن موارد شیشه اتومبیل است. که روزانه از آن بارها و بارها استفاده می کنیم. اما فراموش می کنیم که چک کردن ماشین غیر از مواردی مثل روغن موتور تسمه جلوبندی و... شامل شیشه خودرو به خصوص شیشه جلو ماشین می شود.

 

نمیدانم تا به حال سیاهی های پایین شیشه توجه شما را به خود جلب کرده است یا خیر؟ معمولا بی توجه به این موارد هر روز خودرو خود را استارت می زنیم در صورتی که موقع بستن کمربند ایمنی تنظیم آینه و... این نقاط مدام جلو چشمتان قرار دارد.

 

این نقاط روی شیشه جلو سانتافه ، 206 ، بنز و بی ام و وجود دارند. و فقط تفاوت در نوع شکل گیری آن می تواند باشد.که در برخی پهن تر و در برخی باریک تر است.اما آیا فکر کردید این نقاط چه کاربردی دارد؟ و در صورتی که کمرنگ شد باید چه کاری انجام دهید؟

 

حتما با خودتان می گوییئ برای زیبایی بیشتر این گونه طراحی کردند.و این نقاط چه کاربردی غیر از این می تواند داشته باشد.سخت در اشتباهید اتفاقا این نقاط برای امنیت شما طراحی شده و کاربرد دارد.

 

نقطه های سیاه روی شیشه خودرو چه کاربردی دارد؟

 

این نقاط سیاه و کوچک که نامش فریت است وظیفه دارد تا سطحی مناسب بین شیشه و چسبی که دور نوار شیشه می چسبانند ،را ایجاد کند.به عنوان مثال هنگام نصب شیشه جلو توسان زمانی که نصاب دور تا دور نوار را با چسب پلی اورتان آغشته می کند این فریت استحکام چسبندگی شیشه به خودرو را تضمین می کند.

 

و این گونه چسب نیز دور قاب شیشه پنهان می شود.تا ظاهر نصب و خودرو بی عیب و نقص دیده شود.نکته ی دیگری که می توان در مورد این فریت گفت موجب کاهش تابش اشعه ی فرابنفش نیز می شود.

 

شیشه خودرو همانطور که می دانید در درون یک کوره پخته و تولید می شود.که هر شیشه سبک و روش متفاوتی دارد و پس از پخت در کوره باید در قالب ریخته شود تا مانند قالب شیشه هر خودرویی متناسب با خودش تولید شود. در همان مراحل این نقاط سیاه رنگ را روی شیشه طراحی می کنند تا نقطه ی امن شیشه قاب و چسبی که دور شیشه زده می شود، باشد.

 

درابتدا شما جواب درست را دادید اما کامل نبود ، یعنی این نقاط کاربرد زیبایی هم بر روی شیشه دارد همین که موجب می شود تا چسب دور قاب پنهان بماند خودش عامل زیبایی است. اما خب کاربرد اصلی آن چیز دیگری بود که مطرح شد.

 

در واقع اگر این فریت نباشد تابش مستقیم نور خورشید باعث سریع تر از دست دادن مقاومت چسب حتی چسب پلی اورتان که امروزه بهترین نوع چسب در صنعت نصب و تعویض شیشه خودرو محسوب می شود.

 

نه تنها گرما بلکه فشار باد به خصوص در حین رانندگی با سرعت بالا ممکن است شیشه را از حالت خود خارج کند. و خودتان می دانید که چقدر این موضوع خطرناک است.

 

اگر نقطه های سیاه رنگ روی شیشه خودرو از بین رفتند باید نگران شویم؟

 

با توضیحاتی که در قسمت بالا دادیم حتما جواب مثبت است، و باید فورا برای تعویض شیشه به یک شیشه اتومبیل کاربلد و با تجربه مراجعه کنید.

 

نصاب شیشه اتومبیل ممکن است با ترمیم بتواند مشکل را برطرف کند اما در نهایت اگر ترمیم هم راه به جایی نبرد تعویض شیشه بهترین و آخرین راهکار است.

 

فرقی نمی کنه شما پراید سوار هستید یا اسپورتیج سوار نقط مشکی رنگ یا همان فریت به همان اندازه که برای شیشه جلو اسپورتیج حائز اهمیت است برای خودرو پراید نیز اهمیت دارد.

 

چون چسب مورد استفاده در تمام خودرو ها پلی اورتان است و چسب موجب همبستگی شیشه به بدنه می شود در صورت عدم وجود این نقاط چسب خاصیت خود را به تدریج از دست می دهد و شیشه کاملا از حالت خود خارجح می شود.

 

مسلما از بین رفتن این نقاط این گونه نیست که شما شب بخوابید صبح بیدار شوید ببینید این نقاط از بین رفتند . یا به مرور زمان استفاده مکرر از دستما و برف پاک کن و تابش زیاد و مستقیم آفتاب ... فقط نباید چشمتان به کم کم از بین رفتن این نقاط عادت کند .

 

بهترین زمان برای تعویض شیشه خودرو

 

علائم زیادی نشانگر زمان تعویض شیشه است که از بین رفتن نقاط فریتی یکی از آن ها است.اگر به موقع برای پیگیری به یک نصاب شیشه اتومبیل مراجعه کنید شاید با ترمیم و ایجاد یک سطح فریتی بتوان از تعویض آن جلوگیری کرد.اما به طور کلی موارد زیر زمان تعویض به شما نشان می دهد.

 

1.در صورت وجود ترک

 

اگر شیشه خودرو شما ترکی بیش از 35 سانتی متر برداشته است باید برای تعویض آن اقدام شود. حال فرقی نمیکند شیشه جلو کوییک باشد یا شیشه جلو کیا موهاوی اندازه ی ترک در تمام شیشه ها باید بین یدس تا یک سکه باشد تا بتوان آن را ترمیم کرد در غیر این صورت باید تعویض شود.

 

2.در صورت حفره حفره شدن

 

گاهی اوقات در اثر استفاده زیاد از برف پاک کن خطوطی روی شیشه می افتد و یا گرد و خاک و شن زیاد موجب ایجاد حفره هایی میشود . که مات شدن و خطوط پی در پی دید راننده را به خصوص در هنگام شب کم می کند. و این موضوع به شدت از اهمیت بالایی برخوردار است.حتما در چنین مواردی به یک نصاب با تجربه مراجعه کنید.

 

سخن آخر

 

به طور خلاصه این نقاط علاوه بر زیبایی ظاهری کاربرد مهم تری دارد که به امنیت راننده و سرنشینان مرتبط است. وجود این نقاط فریتی به همراه نوار دور شیشه باعث می شود تا شیشه خودرو مدت بیشتری فیکس بماند و از جای خود تکان نخورد.اگر در مورد نقاط فریتی خودرو خود با مشکل مواجه شدید با شیشه اتومبیل عبدالهی تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان ایشان بهرمند شوید. ضمنا اگر تهران سکونت ندارید می توانید از خدمات ارسال شیشه اتومبیل به شهرستان ما بهره مند شوید.

 

برای استعلام قیمت شیشه اتومبیل خود میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید و یا به آدرس اینترنتی عبدالهی که در زیر آمده مراجعه کنید.

 

02177196143

 

09358241824

https://abdollahiglass.com/

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها