کد خبر : 66034

رشد محسوس تقاضا برای خودرو با قیمت نامعلوم با سیگنال بازار

رشد محسوس تقاضا برای خودرو با قیمت نامعلوم با سیگنال بازار

آمارها از افزایش تقاضا برای خودرو صفر کیلومتر حکایت می کنند. حتی اگر قیمت زمان تحویل خودرو از هم اکنون مشخص نباشد. جدیدترین پیش فروش ایران خودرو نشان می دهد که میزان تقاضا برای پیش فروش یک ساله خودرو که از ابتدای امسال نزولی شده بود بار دیگر سیر صعودی پیدا کرده است.

به گزارش خودروتک، اعلام متقاضیان ثبت نام کرده در جدیدترین پیش فروش ایران خودرو نشان داد که میزان تقاضا نسبت به پیش فروش ماه گذشته این شرکت افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. این در حالی است که تقاضا برای پیش فروش خودرو از ابتدای امسال سیر نزولی را دنبال می کرد.

بنا بر آمار اعلام شده در پیش فروش مرداد ماه ایران خودرو تعداد 592 هزار و 728 نفر ثبت نام کردند. این درحالیست که در پیش فروش اوایل تیر ماه این شرکت کمی بیش از 320 هزار نفر شرکت کرده بودند.

افزایش تقاضا برای پیش فروش یک ساله خودرو زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم به طور معمول تقاضا برای پیش فروش نسبت به فروش فوق العاده خودرو کمتر است. دلیل آن هم مشخص نبودن قیمت خودرو در زمان تحویل است که سفته بازان را نسبت به این مدل فروش خودرو کم رغبت می کند.

اما روند افزایشی قیمت خودرو در بازار که طی یک ماه گذشته به طور محسوسی طی شده است بار دیگر انتظارات تورمی در بازار خودرو را افزایش داده و قیمت کارخانه خودرو اهمیتش برای مشتریان به خصوص سفته بازان کم شده است. چرا که در این شرایط فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش می یابد.

از سوی دیگر تقاضای واقعی یا همان تقاضای مصرفی خودرو نیز در شرایطی که قیمت در بازار افزایش پیدا می کند بیشتر از گذشته به فروش کارخانه ای رو می آورد.

در این پیش فروش میزان تقاضا برای پژو 207 دنده دستی سقف پانوراما هم به طور قابل توجهی بیش از دیگر خودروها بود. این خودرو در بازار و کارخانه اختلاف قیمت 130 میلیون تومانی دارد که در میان خودروهای عرضه شده در این پیش فروش بیشترین اختلاف است. همین مساله خود شاهد دیگری از افزایش تقاضا با سیگنال گرفتن از رشد قیمت در بازار خودرو است.

آمار تفکیکی تقاضا در پیش فروش مرداد ماه ایران خودرو:

نام خودرو تعداد ثبت نام ظرفیت  رزرو
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای 293.690 600 1200
رانا پلاس 58.553 1900 3800
سورن پلاس 108.985 350 700
دناپلاس توربوشارژ دستی 76.645 350 700
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک 54.855 6800 13.600

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها