کد خبر : 65634

خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا در راه هستند

خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا در راه هستند

مدیران دو خودروساز بزرگ کشور، هریک در مجمع‌های عمومی برگزار شده شرکت‌های خود از عرضه خودروهای جدید به بازار در سال جاری خبر دادند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، مجمع‌های عمومی عادی سالانه دو خودروساز بزرگ کشور در هفته گذشته برگزار شد که ضمن آن هر دو مدیرعامل خودروساز ضمن تشریح عملکردهای خود طی سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری، برای عرضه دیگر محصولات جدید خود تا پایان سال جاری خبر دادند.

وی افزود: همچنین در شهریور ماه تولید گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) آغاز می‌شود و تا آذرماه نیز روی خودروهای رانای شش سرعته و سمند قرار گرفته و به بازار عرضه خواهد شد. ضمن اینکه امسال خودروی ۲۰۷ پانوراما با گیربکس شش سرعته نیز عرضه خواهد شد.

این مدیر خودروساز ضمن تشریح عملکرد سال مالی ۱۳۹۹، سال ۱۴۰۰ را سال اتفاقات خوب برای ایران‌خودرو توصیف کرده و با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در زمینه خودرو، خاطرنشان کرد: اصلاح عادلانه قیمت و جبران زیان‌دهی تولید، حفظ جریان تامین،‌ تولید و عرضه محصول صادرات محور، توسعه محصولات و قوای محرکه، به روزآوری تعهدات مالی و فروش، فعال‌سازی بازارهای صادراتی و حمایت از سهم در بازار سرمایه بخشی از برنامه های ایران خودرو برای امسال است.

مقیمی از تولید تارا اتوماتیک در مهرماه امسال خبر داد و گفت: هرچند که الزامات فعلی کمتر است اما تارا استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می‌کند و از جمله آن،‌ استاندارد عابر پیاده است که در این محصول رعایت شده است.

 سلیمانی سه محصول جدید سایپا امسال وارد بازار خواهد شد

سیدجواد سلیمانی- مدیرعامل گروه سایپا- نیز در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت از ورود سه محصول جدید سایپا به بازار تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: چنانچه شاخص‌های اقتصادی تغییر نکند، امسال از زیان خارج خواهیم شد. آریا به عنوان نخستین کراساوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استانداردهای به روز به تولید انبوه خواهد رسید. امیدواریم خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی افزود: همچنین دو محصول، خودرو اطلس نیز که یک محصول کراس برپایه خودروهای ساینا و کوییک است، تولید می‌شود که جایگزین محصول تیبا خواهد شد.

سلیمانی از توقف تولید وانت زامیاد تا پایان سال و جایگزنی آن با محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات و به‌روز خبر داد و گفت: همچنین پروژه تولید اتوبوس‌های برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قراردادهای خوبی نیز در راستای آن منعقد شده و به زودی توان تولید خودروهای تجاری سایپا نیز احیا خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها