کد خبر : 42811

خودروی عجیب هیوندای تولید خواهد شد (تصاویر)

خودروی عجیب هیوندای تولید خواهد شد (تصاویر)

سانگ‌یوپ لی، مدیر بخش طراحی هیوندای اعلام کرد که فرآیند تولید دو خودروی الکتریکی مفهومی‌ Prophecy و 45 این شرکت بزودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، هیوندای که از جمله پیشگامان صنعت خودروسازی جهان به شمار می‌رود، همواره سعی کرده تا در زمینه طراحی خودروها یک قدم جلوتر از دیگر رقبا حرکت کند و حال به نظر می‌رسد که برای شروع، قصد دارد تا از طراحی جدید خود در دو مدل الکتریکی Prophecy و 45 استفاده کند.

در همین رابطه سانگ‌یوپ لی در مصاحبه‌ای اعلام کرد این دو خودرو که توان مهندسان بخش طراحی هیوندای را به رخ خواهند کشید، وارد فاز تولید شده‌اند.

مدل الکتریکی 45 یک خودروی مجهز به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا به شمار می‌رود که ریشه طراحی آن به خودروی هیوندای پونی متعلق به دهه 1970 میلادی برمی‌گردد. در طراحی خودروی دوم یعنی Prophecy نیز از خودروهای ساخت دهه 1930 میلادی الهام گرفته شده است.

اگر خاطرتان باشد، هیوندای در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال گذشته از مدل مفهومی‌خودروی الکتریکی 45 پرده برداشت. سانگ‌یوپ لی در این باره گفت که طراحان هیوندای در تلاشند تا بتوانند یک مدل شاسی‌ بلند را از این خودروی الکتریکی طراحی و به مرحله تولید برسانند.

وب‌سایت معتبر Auto Express نوشت که با تولید Prophecy، این خودرو را می‌توان به عنوان جایگزینی  برای خودروی Ionoq تلقی کرد. در حال حاضر، هیوندای خودروی Ioniq را به عنوان در چند مدل هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی به فروش می‌رساند. مدل Prophecy اما تمام الکتریکی خواهد بود.

پلتفرم خودروهای الکتریکی هیوندای، دست این شرکت را برای خلاقیت‌ها و طراحی‌های بدیع باز می‌گذارد و به گفته سانگ‌یوپ لی، در آینده نزدیک شاهد تولید و عرضه خودروهای با طراحی آینده‌نگرانه از سوی مهندسان این شرکت خواهیم بود.

اگرچه هنوز زمان دقیقی برای ورود خودروهای Prophecy و 45 به خیابان‌ها اعلام نشده، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که احتمالا در سال آینده میلادی شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

 
 
 
 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها